هیت‌سینک پلی استیشن 5 هیچ تفاوتی با مدل اصلی ندارد

هیت‌سینک پلی استیشن 5 هیچ تفاوتی با مدل اصلی ندارد

هیت‌سینک پلی استیشن 5 تفاوت چندانی با مدل اصلی ندارد . بر اساس گزارش جدیدی که به طور مشترک توسط Gamers Nexus و Digital Foundry منتشر شده است، مشخص شد که تفاوت چندانی بین مدل‌های قدیمی و جدید وجود ندارد.

هیت‌سینک پلی استیشن 5 هیچ تفاوتی با مدل اصلی ندارد . پیشتر گفته شده بود پلی استیشن 5 تغییرات قابل توجهی با سری قدیمی دارد. این تغییرات ابتدا توسط یوتیوبر آستین ایوانز آشکار شد، که متوجه تفاوت در اندازه هیت‌سینک بین‌مدل های 2020 و 2021 شد و نتیجه گرفت که مدل 2021 ضعیف‌تر است.

Gamers Nexus، عمده‌ترین آزمایشات حرارتی را بر روی سه مدل پلی استیشن 5 انجام داد. این سه مدل شامل نسخه استاندارد 2020، نسخه دیجیتال 2020 و نسخه استاندارد 2021 است. پس از این آزمایش، Gamers Nexus به این نتیجه رسید که SoC مدل جدیدتر چند درجه گرمتر است. G.N به این نتیجه رسید که تفاوت بسیار اندک است و نمی‌تواند بر کنسول یا کاربر تأثیر بگذارد.

Digital Foundry با محک زدن هر دو کنسول 2020 و 2021 در چندین بازی این ادعاها را آزمایش کرد. و به عملکردی یکسان دست یافت. حتی وقتی کنسول‌ها با قرار گرفتن در یک فضای محدود گرم‌تر ‌شدند، باز هم نتایج تغییر نکرد.

Gamers Nexus همچنین خاطرنشان کرد که حافظه و VRM MOSFET که در مدل اولیه 2020 بسیار گرم کار می‌کردند. اکنون با دمای کمتری نسبت به مدل قبل کار می‌کنند. آن‌ها به این نتیجه رسیدند که این امر بیشتر به دلیل تغییر در طراحی جدید فن بوده است تا تفاوت‌هایی که در هیت سینک وجود دارد. این تغییر در طراحی فن نیز در ویدئوی ایوانز ظاهر شد.

به طور کلی، در مورد خود کنسول چیزهای زیادی برای گفتن وجود ندارد. هیت‌سینک کوچک‌تر و سبک‌تر در مدل 2021 بر عملکرد کنسول تأثیر منفی نمی‌گذارد. در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که بدون توجه به اینکه چه نسخه‌ای از کنسول سونی را دارید، همچنان باید از دستگاه خود مراقبت کرده و برای جلوگیری از نفوذ گرد و غبار، آن را بطور مرتب تمیز کنید.

 

منبع: www.gsmarena.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا