اهمیت نرخ به‌روز رسانی (هرتز)

اهمیت نرخ به‌روز رسانی (هرتز) : بازی با نرخ بروزرسانی بالا می‌تواند تفاوت بزرگی در کیفیت بازی شما ایجاد کند. در این مقاله آنچه باید در مورد آزمایش، بهینه سازی و انتخاب نمایشگر با نرخ به‌روز سازی بالا بدانید، شرح داده شده است.

انجام بازی‌ها با نرخ به‌روزرسانی بالاتر می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر تجربه بازی شما داشته باشد. این امر به ویژه در مورد بازی‌های رقابتی و سریع که در آن هر فریم مهم است، اهمیت بیشتری می‌یابد. با این حال، صرف خرید یک نمایشگر 144 هرتزی یا 240 هرتزی برای برخورداری از مزایای آن کافی نیست.

سیستم شما باید بتواند نرخ فریم لازم را برای بهره‌گیری از نرخ‌های تازه‌سازی بالاتر، تامین کند.

نرخ تازه سازی بالاتر به فرکانسی اشاره دارد که نمایشگر، تصویر روی صفحه را به روز می‌کند. زمان بین این به‌روزرسانی‌ها بر حسب میلی‌ثانیه اندازه‌گیری می‌شود. در حالی که نرخ بروزرسانی نمایشگر با هرتز اندازه‌گیری می‌شود.

نرخ تازه سازی نمایشگر شما به چند بار در ثانیه اشاره دارد که نمایشگر می‌تواند تصویر جدیدی را ترسیم کند. که در مقیاس هرتز اندازه گیری می‌شود. به عنوان مثال، اگر صفحه نمایش شما دارای نرخ بروزرسانی 144 هرتز است، تصویر را 144 بار در ثانیه بروزرسانی می‌کند. هنگامی که با نرخ فریم بالای تولید شده توسط یک GPU و CPU که با هم کار می‌کنند جفت شود، می‌تواند منجر به تجربه روان‌تر و FPS بالقوه بالاتر شود.

اهمیت نرخ به‌روز رسانی (هرتز)

اهمیت نرخ به‌روز رسانی (هرتز): برای بهره‌مندی از نرخ تازه سازی بالاتر، سه مورد از مهم ترین مؤلفه‌هایی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

  • مانیتوری با قابلیت بروزرسانی بالا.
  • پردازنده‌ای با سرعتی قابل قبول جهت ارسال دستورالعمل‌های مهم بازی از جمله هوش مصنوعی، فیزیک، منطق بازی و داده‌های رندر.
  • یک GPU با سرعت بالا که این دستورالعمل‌ها را سریع اجرا کرده و گرافیکی را که روی صفحه می‌بینید ایجاد کند.

مانیتور فقط می‌تواند یک تصویر را با سرعتی که سیستم تولید می‌کند نمایش دهد. بنابراین مهم است که CPU و GPU شما قادر به تکمیل سریع این فرآیند باشند. اگر CPU و GPU شما قادر به تامین تعداد فریم به اندازه کافی برای مانیتور نباشد، حتی اگر مانیتور شما مشخصات مناسبی داشته باشد، قادر به تولید تصویر با نرخ به‌روز رسانی بالا نخواهد بود.

اگر مانیتور شما دارای نرخ رفرش 144 هرتز است اما GPU فقط 30 فریم در ثانیه ارائه می‌دهد، نباید توقع نرخ به‌روز رسانی 144 هرتزی از مانیتور خود داشته باشید.

تنظیمات سخت افزاری

سطح سخت‌افزار مورد نیاز برای افزایش نرخ تازه‌سازی بر اساس نرخ مد نظر و همچنین بازی‌هایی که بازی می‌کنید متفاوت است. به طور کلی، هر چه نرخ به روز رسانی مانیتور بالاتر باشد، CPU و GPU شما به FPS بیشتری نیاز دارند.

با در نظر گرفتن این موضوع، بازی‌ها از نظر میزان بارگذاری روی CPU و GPU متفاوت هستند. بازی‌های قدیمی‌تر، یا بازی‌هایی که بر آخرین فناوری‌های گرافیکی تأکید ندارند، به‌طور قابل‌توجهی نسبت به عنوان‌های پیشرفته، منابع فشرده‌تری خواهند داشت. این بدان معناست که بسته به بازی که می‌خواهید بازی کنید، ممکن است نرخ تازه‌سازی بالاتر روی سخت‌افزار کم‌قدرت‌تر قابل دستیابی باشد.

تنظیمات گرافیکی مورد استفاده نیز بر میزان سخت‌افزاری بودن این تجربه تأثیر می‌گذارد. کاهش رزولوشن به 1080p منجر به نرخ رفرش بالاتر با هزینه کمتر برای عملکرد، و همچنین خاموش کردن یا کاهش تنظیمات گرافیکی می‌شود.

اهمیت نرخ به‌روز رسانی (هرتز)

تعیین قابلیت‌های سیستم شما

قبل از تهیه یک مانیتور با نرخ تازه سازی بالا، ابتدا مطمئن شوید سی پی یو و کارت گرافیک شما سرعت مد نظرتان را ساپورت می‌کنند یا خیر.

بهترین و ساده ترین راه برای دانستن اینکه سیستم شما از چه نرخ‌های تازه سازی پشتیبانی می‌کند، انجام بازی‌ها و دیدن عملکرد آن‌هاست. از یک ابزار نظارت بر نرخ فریم مانند Fraps برای نمایش FPS فعلی خود (فریم در ثانیه) در حین بازی استفاده کنید. اکثر ابزارهای نظارت بر نرخ فریم این توانایی را دارند که میانگین FPS شما را محک بزنند، که عملکرد سیستم شما را در طول یک جلسه گیم پلی پیگیری می‌کند.

در حالت ایده‌آل، شما می‌خواهید که نرخ فریم بازی با نرخ تازه‌سازی مانیتور 1:1 مطابقت داشته باشد تا تجربه‌ای ایده‌آل داشته باشید. برای مثال، سیستم شما باید 144 فریم در ثانیه خروجی داشته باشد تا از مزایای کامل یک مانیتور 144 هرتز بهره‌مند شوید.

با این حال، شما همچنان می‌توانید از نرخ تازه‌سازی بالاتری لذت ببرید، حتی اگر به محدودیت‌هایی که نمایشگر شما قادر به انجام آن است نرسد. پخش با فرکانس 110 هرتز بهتر از 60 هرتز است و می‌توانید CPU و GPU خود را بعدا ارتقا دهید تا به 144 FPS برسید.

اگر سیستم شما برای اجرای بازی‌های بالاتر از 60 فریم در ثانیه مشکل دارد، بعید است که از نمایشگر با نرخ تازه‌سازی بالا بهره‌مند شوید، اما اگر کامپیوتر شما قادر به تولید بالاتر از 60 فریم در ثانیه باشد، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که روی آن سرمایه‌گذاری کنید.

اهمیت نرخ به‌روز رسانی (هرتز)

آزمایش سیستم یک راه حل مناسب

در صورتی که هنوز بازی مورد نظرتان را تهیه نکرده‌اید، می‌توانید بازی‌های مشابه را آزمایش کرده و تعمیم دهید. بازی‌هایی که در همان سال منتشر می‌شوند و یا متعلق به یک ژانر یا ساخته شده در یک موتور هستند، اغلب الزامات عملکرد نسبتاً مشابهی دارند. همچنین می‌توانید تجربیات بازیکنان دیگر را بررسی کنید و پیکربندی سخت‌افزار خود را با آن‌ها مقایسه کنید.

همگام سازی تطبیقی

یک صفحه نمایش با همگام سازی تطبیقی می‌تواند مفید باشد. بسیاری از نمایشگرهای مدرن از این فناوری استفاده می‌کنند. همگام‌سازی تطبیقی نمایشگر را قادر می‌سازد تا مستقیماً با GPU ارتباط برقرار کند تا نرخ تازه‌سازی نمایشگر با تولید هر فریم همگام شود، حتی اگر FPS ناسازگار باشد.

همگام سازی عمودی (VSync) یک ویژگی مشابه است که اغلب می‌تواند در بازی فعال شود. فناوری‌های همگام‌سازی تطبیقی و VSync می‌توانند به کاهش یا حذف مصنوعات بصری مانند پاره شدن صفحه هنگام مواجهه با نرخ‌های فریم نوسان کمک کنند.

اهمیت نرخ به‌روز رسانی: انتخاب مانیتور مناسب

مانیتورهای با نرخ تازه‌سازی بالا با نرخ‌های تازه‌سازی بسیار متفاوتی در دسترس هستند. به طوری که 144 هرتز نسبت به مانیتورهای استاندارد 60 هرتزی پیشرفت قابل‌توجهی است و 240 هرتز یک گزینه محبوب و پیشرفته است.

لزوماً با خرید مانیتوری با بالاترین نرخ تازه سازی، پاسخگوی نیاز شما نیست. چرا که ممکن است سیستم شما قابلیت پشتیبانی از این نرخ را نداشته باشد. در عوض، به دنبال مانیتوری باشید که مجموعه‌ای از ویژگی‌ها را برای شما ارائه دهد. یافتن نمایشگری با نرخ تازه‌سازی، وضوح، اندازه صفحه و نسبت تصویر که با قابلیت‌های عملکرد رایانه شخصی شما مطابقت داشته باشد باید در اولویت باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در گروه مهرگان آی تی در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا