ویژگی‌های ماوس گیمینگ

ویژگی‌های ماوس گیمینگ

ویژگی‌های ماوس گیمینگ. ماوس‌ها برای کاربران عادی اهمیت چندانی ندارند. چرا که در انجام بسیاری از کارهای روزمره و اداری، مورد نیاز نیستند. اغلب کاربران متکی بر صفحه کلید بوده و اهمیت کمی به موس میدهند. اما ماوس‌ها برای گیمرها بسیار مهم و کارامد هستند. این درحالی است که برخی از آن‌ها از این مهم غافل هستند. اولین چیزی که گیمرها هنگام گفت‌وگو با یکدیگر در موردش بحث می‌کنند، گرافیک سیستمشان است.

کارت گرافیک یک قطعه بسیار مهم برای بازی است. اما یک گیمر حرفه‌ای به همان میزان، به صفحه کلید و ماوس نیز اهمیت می‌دهد. برای داشتن یک بازی حرفه‌ای با سیستم ماوس و کیبورد اهمیت بالایی دارد. چرا که بخشی از دقت ما را کیفیت ماوس و کیبورد ما تشکیل می‌دهد. در ادامه به شرخ چند ویژگی مهم موس‌ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید…

تفاوت ماوس‌های گیمینگ و ماوس‌های عادی

مهم ترین تفاوت ماوس های گیمینگ با ماوس های عادی تفاوت در سرعت و دقت آنها است. همین تفاوت کوچک باعث اختلاف قیمت زیاد آن‌ها شده است. ماوس‌های ویژه بازی، با سرعت بالاتری می‌میتوانند حرکات و واکنش‌های ما را به سیستم منتقل کنند. همچنین کوچکترین تغییری را در حدود حرکت ما ایجاد نمی‌کنند. چون این ماوس‌ها مجهز به سنسورهای دقیقی هستند.

ویژگی‌های موس گیمینگ

 

ویژگی‌های ماوس گیمینگ تست ماوس‌های گیمینگ

ویژگی‌های ماوس گیمینگ Grip

به معنای این است که شما چگونه ماوس را در دست می‌گیرید. که عموماً به سه دسته تقسیم می‌شود:

  • با پنجه (Claw Grip)
  • با انگشتان (Fingertip)
  • با کف دست (Palm Grip)

ویژگی‌های ماوس گیمینگ DPI

یعنی سنسور ماوس در هر اینچ چندین بار سطحی که در حال حرکت روی آن است را می‌خواند تا مسیر و اندازه‌ی حرکت را تشخیص دهد. هر چقدرDPI کمتر باشد، شما باید ماوس را بیشتر حرکت دهید تا نشانگر روی مانیتور حرکت کند.

ویژگی‌های ماوس گیمینگ Jitter

به معنای دقت پایین و اشتباهات ماوس در شناسایی سطحی که روی آن در حال حرکت است، می‌باشد. این مورد زمانی اتفاق می‌افتد که شما ماوس را با سرعت زیاد تکان بدهید یا DPI ماوس بالا باشد. چنین اتفاقی باعث می‌شود که نشانگر روی مانیتور شما بطور نامنظمی حرکت کند. که در بازی های اکشن تیراندازی بسیار مشکل ساز خواهد بود!

ویژگی‌های ماوس گیمینگ

ویژگی‌های ماوس گیمینگ Angle snapping

مسیر ما را حدس میزند و اشتباهات و نوسانات را میگیرد. برای مثال به تبع کشیدن یک خط راست نوساناتی در حرکت موس ایجاد می‌شود. ولی این نوسانات به صورت خودکار در این قسمت از بین می‌رود. این ویژگی در بازی مطلوب نیست به همین جهت در ماوس‌های گیمینگ غیر فعال است.

ویژگی‌های ماوس گیمینگ Acceleration

ضریب حرکت ماوس است. برای نمونه اگر شما ماوس را سریع تکان دهید و 5 سانتی جابجا کنید پوینتر در مانیتور 8 سانتی جابجا می‌شود. Acceleration با توجه به سرعت حرکت ماوس حرکت پوینتر در مانیتور را تعیین می‌کند.

ویژگی‌های ماوس گیمینگ Perfect Control Speed یا Malfunction Rate

سرعتی است که موس درحالی که سطح زیرین خود را با دقت شناسایی می‌کند می‌تواند حرکت کند. بیشتر ماوس‌های گیمینگ در سرعت‌های پایین با دقت حرکت می‌کنند. اما ماوس هایی که DPI کمتری دارند در سرعت‌های بالا باید در فواصل بیشتری حرکت داده بشوند. در DPI بالا ، همه سنسورهای ماوس قادر به تشخیص سطح زیرین خودشان نبوده و با دقت پایینی دارند. امری که باعث می‌شود ماوس‌ها سطح را با دقت تشخیص بدهند درواقع مقدار DPI است.

ویژگی‌های موس گیمینگ

 

نکات مهم و کاربردی در خرید ماوس

نوری یا لیزری

هر دو نوع سنسور می‌توانند تجربه‌ی بسیار خوبی را ارائه دهند. اما ماوس‌های نوری، از دقت بهتری برخوردار هستند. موس‌های لیزری می‌توانند روی سطوح بیشتری کار کنند.

بی‌سیم یا سیم‌دار

موس‌های بی‌سیم طی چندین سال گذشته پیشرفت زیادی داشته‌اند. اما هنوز دارای نقاط ضعفی از جمله عمر باتری محدود (به‌ویژه همراه با قابلیت RGB) و تاخیر در عملکرد هستند. این امر در زمینه بازی می‌تواند دردسرساز باشد. اگر موس بی‌سیم را انتخاب می‌کنید، سعی کنید عمر باتری حداقل 30 ساعتی یا بیشتر داشته باشد.

همچنین شما باید تصمیم بگیرید که آیا مایل به استفاده از سیستم بلوتوثی هستید یا یک اتصال دانگل 2.4 گیگاهرتزی می‌خواهید. هر دوی آن‌ها را نیز می‌توانید در یک موس داشته باشید. سیستم بلوتوثی برای جابه‌جایی بین چندین دستگاه مناسب است. اما باز هم تاخیر در زمینه عملکرد خواهید داشت. نسخه‌ی 2.4 گیگاهرتزی به یک پورت و دانگل USB نیاز دارد که نقطه ضعف آن نیز گم کردنش خواهد بود.

شکل

افراد مختلف اندازه دست‌های مختلفی دارند و به شکل‌های مختلفی ماوس را در دست می‌گیرند. یک ماوس گیمینگ خوب شکلی دارد که افراد زیادی بتوانند با آن راحت باشند.

نورپردازی  RGB

اکثر ماوس‌های گیمینگ قابلیت نورپردازی را دارند. پس این مورد دلیل اصلی‌ای برای برتری یک ماوس گیمینگ نسبت به ماوس دیگر نیست. برخی از ماوس‌ها قابلیت نورپردازی با توجه به تصویر مانیتور را نیز دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در گروه مهرگان آی تی در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا