راهنمای جامع خرید هدست گیمینگ

راهنمای جامع خرید هدست گیمینگ در این راهنمای خرید هدست گیمینگ قصد داریم مواردی را ذکر کنیم که بتوانید محصولی که کاملاً با نیازهایتان سازگار است را تهیه کنید. ممکن است یک هدست امکانات زیادی داشته باشد اما اکثر آن‌ها به کار شما نیایند. بنابراین هر هدستی که مجهز به انواع امکانات عجیب و غریب باشد محصول مناسبی نیست.

چراکه این امکانات موجب بالا رفتن قیمت هدست خواهد شد. این درحالی‌ است که از این قابلیت‌ها استفاده نمی‌کنید و یا حتی ممکن است اطلاعی از آن‌ها نداشته باشید. شما می‌توانید با قیمتی کم‌تر محصولی دیگر بخرید که امکانات آن متناسب با نیاز شماست. بناباین باید امکانات و ویژگی‌های خاصی که از هدست گیمینگ انتظار دارید را فهرست کنید و سپس بر اساس آن‌ها هدست گیمینگ موردنظر خود را انتخاب و خریداری نمایید.

معیارهای مهم برای خرید هدست گیمینگ را در ادامه خواهیم آورد. با توجه به این معیارها، ببینید چه ویژگی‌هایی از هدست‌ها راضی‌تان می‌کنند، آن‌ها را بنویسید و بعد از آن هدست مناسب‌تان را انتخاب کنید.

1- بی‌سیم یا باسیم

یکی از مسائل اصلی هنگام خرید هدست گیمینگ انتخاب بین هدست بی‌سیم و باسیم است. اگر گیمر پی‌سی یا کامپیوتر هستید و از کنسول‌های بازی استفاده نمی‌کنید، نیازی به خرید هدست بی‌سیم ندارید. بسیاری از بهترین هدست‌های گیمینگ جهان با سیم هستند. بهتر است بدانید که هدست‌های باسیم معمولاً قیمت کم‌تری نسبت به هدست‌های بی‌سیم دارند. بنابراین در هزینه خود صرفه‌جویی کرده و یک نوع باسیم آن را تهیه کنید.

از طرف دیگر هدست‌های بی‌سیم گزینه‌ مناسبی برای کنسول‌های بازی هستند. این هدست‌ها بردی حدود 10 متر دارند و میتوانید با فصاله زیاد از کنسول بازی خود، مشغول بازی شوید. چنان‌که گفته شد هدست بی‌سیم قیمت بالاتری نسبت به هدست‌های با سیم دارند.

راهنمای جامع خرید هدست گیمینگ

این را نیز درنظر بگیرید که اگر از هدست‌های با سیم استفاده کنید، هیچ‌وقت دغدغه‌ی اتمام شارژ هدست را ندارید. به‌طور میانگین هدست‌ها تا 8 ساعت شارژ نگه می‌دارند. البته هدست‌های بی‌سیمی نیز هستند که با یک بار شارژ باتری، حدود 20 ساعت شارژ نگه می‌دارند. مدت زمان نگهداری شارژ مسئله‌ای است که باید در ارتباط با هدست‌های بدون سیم در نظر داشته باشید.

ناگفته نماند که بعضی از برندها گاهی یک هدست را در دو مدل بی‌سیم و با سیم تولید می‌کنند. این قضیه را ازاین‌رو اشاره کردیم که به‌اشتباه برخی از گیمرها فکر می‌کنند که هدست‌های بی‌سیم همیشه از هدست‌های باسیم امکانات‌شان بیش‌تر است!

به‌عنوان مثال، هدست ریزر بلک‌شارک V2 نسخه‌ی معمولی نسخه‌ای باسیم است و هدست ریزر بلک‌شارک V2 پرو نسخه‌ای بی‌سیم. همچنین هدست استیل سریز Arctis 7 هدستی با سیم است و هدست استیل سریز Arctis 7P هدستی بی‌سیم!

2- صدای فراگیر

صدای هدست احتمالاً برای اغلب گیمرها مهم‌ترین معیار است. در حقیقت، صدای هدست باید مهم‌ترین معیار انتخاب برای گیمرها باشد. زیرا گیمر از هدستی استفاده می‌کند که به‌خوبی در بازی غوطه‌ور شود.

صدای فراگیر یا surround امروز جذاب‌ترین نوع صدایی است که یک گیمر می‌تواند بشنود. صدای فراگیر یعنی صدایی که از همه‌جهت به گیمر می‌رسد و این امکان را فراهم می‌کند که گیمر تشخیص دهد صدا اولاً از کدام جهت و ثانیاً از چه فاصله‌ای به گوش او رسیده‌است. این مسئله در بازی‌های FPS خیلی اهمیت دارد. زیرا نیاز است که بدانیم صدای شلیک از چه جهتی است و همچنین کسی که شلیک کرد چقدر با ما فاصله دارد.

در نظر داشته باشید که هدست‌های گیمینگ همه دارای صدای فراگیر نیستند. برخی از آن‌ها صدای استریو دارند. صدای استریو یعنی صدایی که از دو جهت به گوش می‌رسد. هدست‌هایی که صدای استریو دارند بیش‌تر برای گوش‌دادن به موسیقی یا صدای فیلم مناسب هستند و گزینه‌ چندان مناسبی برای بازی نیستند. در عوض هدست‌هایی که دارای صدای فراگیر 7.1 هستند از 7 کانال صوتی صدا را پخش می‌کنند که برای تشخیص جهت و مسافت صدا به کار گیمر می‌آید.

درحال حاضر هدست‌های جدیدی ذبه بازار آمده‌اند که دارای تکنولوژی صدای dimensional یا چندبعدی هستند. این تکنولوژی صدا حتی بهتر از صدای فراگیر است، اما درحال‌حاضر چندان رایج نیست. در کل بهتر است قبل از خرید هدست گیمینگ، در پی هدست‌هایی باشید که صدای فراگیر دارند.

راهنمای جامع خرید هدست گیمینگ

3- میکروفن

راهنمای خرید هدست گیمینگ باید شامل بحثی در مورد میکروفن هم باشد. این نکته را ذکر کنم که ما تمرکزمان روی راهنمای خرید هدست گیمینگ است و نه راهنمای خرید هدفون گیمینگ. فرق اساسی هدست و هدفون این است که هدست دارای میکروفن است و هدفون میکروفن ندارد.

بهتر است که به‌دنبال هدست باشید و نه هدفون، درواقع بهتر است از میکروفن هم استفاده کنید. بعضی هدست‌ها میکروفن‌شان از نوع ClearCast است و از الگوی دوطرفه و تکنولوژی نویز کنسلینگ یا حذف نویز برخوردار است. اگر برای‌تان اهمیت دارد که صدایی که از شما در بازی‌های تیمی شنیده می‌شود چه کیفیتی داشته باشد، بهتر است به سراغ چنین هدست‌هایی بروید. البته که هدست‌های گیمینگ برندهای معتبر عمدتاً میکروفنی با کیفیت دارند.

راهنمای جامع خرید هدست گیمینگ

4- راحتی هدست

یک گیمر وقتی که پشت کنسول یا پی‌سی می‌نشیند، متوجه گذر زمانئ نمی‌شود؛ بنابراین عمدتاً مدت زمان زیادی پشت  سیستم می‌نشیند. اگر هدستی که گیمر استفاده می‌کند هدست راحتی نباشد قطعاً میزان لذتی که او از بازی باید ببرد را کاهش خواهد داد. موارد مختلفی در راحتی هدست تأثیر دارند. یکی از آن‌ها جنس ابرهای گوشی‌های هدست است.

راهنمای جامع خرید هدست گیمینگ

بسیاری بر این باورند که اگر ابرهای هدست از جنس چرم باشند آن هدست بالاترین راحتی را دارد. درحالی که هدست‌هایی که ابرهای گوشی‌های آن‌ها روکش چرمی دارند باعث تعریق می‌شوند.

همچنین هدست باید سبک باشد. اگر قرار باشد حین بازی مدام حس کنید که چیزی روی سرتان قرار دارد خیلی زود از بازی کردن خسته خواهید شد. اغلب هدست‌های برتر بازار وزن کمی دارند با این حال در هنگام خرید به وزن آن توجه کنید.

نکته: هدبند یا سربند هدست باید قابل‌تنظیم باشد، یعنی بتوان آن را با توجه به اندازه‌ی سر بزرگ و کوچک کرد. همچنین باید دارای فوم نرم باشد تا به قسمت بالایی سر فشار وارد نکند.

5- قیمت هدست

یکی از معیارهای مهم و تعیین کننده در هنگام خرید هدست گیمینگ قطعاً قیمت آن است. اگر شما هیچ محدودیت قیمتی در خرید هدست گیمنیگ نداشته باشید، به راحتی می‌توانید به سراغ گران‌ترین هدست‌ها بروید. اما کم‌تر کسی است که برای خرید هدست گیمینگ محدودیتی از لحاظ بودجه نداشته باشد. باید سعی کنید هدستی بخرید که امکانات و ویژگی‌هایش نسبت به قیمت‌اش به‌صرفه باشند.

در نظر داشته باشید که برندها هم در انتخاب هدست می‌توانند مهم باشند. لاجیتک، استیل سریز، ادیفایر، کریتیو، ردراگون، ریزر، اونیکوما و کوشن‌ایچ از مشهورترین برندهای تولیدکننده‌ی هدست گیمینگ هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در گروه مهرگان آی تی در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا