راهنمای جامع خرید ماوس گیمینگ

راهنمای جامع خرید ماوس گیمینگ : برای بهترین عملکرد در بازی ، نیاز به ابزارهایی حرفه‌ای و رده‌بالا داریم. غیرمنطقی است اگر از گیمری حرفه‌ای بخواهیم که با ماوس یا کیبوردی معمولی عملکردی حرفه‌ای از خود نشان دهد. همین مسئله است که باعث شده متقاضیان خرید موس گیمینگ زیاد باشند و البته برندهای متعدد اقدام به تولید ماوس‌هایی متنوع کنند.

در این مقاله قصد داریم مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در هنگام خرید ماوس گیمینگ مدنظر خود قرار دهید را بررسی کنیم. اگر قصد خرید ماوس گیمینگ دارید، پیشنهاد می‌کنم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. با ما همراه باشید…

1- سطح dpi بالا

به‌لطف سنسورهای حرفه‌ای که برای ماوس‌های گیمینگ رده‌بالا به کار گرفته می‌شوند، سطح dpi در ماوس‌های گیمینگ بالاست. سطح dpi در برخی ماوس‌های ریزر و لاجیتک حتی به 25600 هم می‌رسد. اما مسئله‌ی مهم دیگر حداقلِ dpi است. در ماوس‌های رده‌بالا حداقل dpi به 200 می‌رسد. این حداقل dpi به‌ویژه برای هدف‌گیری در بازی‌های FPS به کار می‌آید. هرچه DPI ماوس بالاتر باشد، حساس‌تر است؛ به این معنا که کوچک‌ترین حرکت موجب می‌شود تا نشانگر ماوس به میزان زیادی در صفحه نمایش حرکت کند.

راهنمای جامع خرید ماوس گیمینگ

 

2- قابل‎‌ تنظیم‌ بودن سطوح  dpi

ماوس‌های گیمینگ بی‌سیم معمولی امکان سوییچ بین سطوح مختلف dpi را با یک کلید فراهم می‌کنند. اما چیزی که ماوس گیمینگ رده‌بالا را از موس معمولی جدا می‌کند، امکان تنظیم سطوح dpi است. در ماوس‌های رده‌بالا می‌توان با نرم افزار اختصاصی، چندین سطح بین حداقل و حداکثر سطوح dpi ایجاد کرد و از آن‌ها به بهترین شکل در بازی بهره گرفت.

3- کلیدهای ماکرو

کلیدهای ماکرو یا قابل‌برنامه‌ریزی هم از ویژگی‌های اصلی ماوس‌های گیمینگ حرفه‌ای هستند و بد نیست هنگام خرید بهترین موس گیمینگ به این کلیدها توجه کنید. کلیدهای ماکرو کلیدهایی هستند که با نرم افزار اختصاصی ماوس می‌توان آن‌ها را به هر شکلی تنظیم و شخصی‌سازی کرد. این مسئله به‌خوبی به گیمر در مراحل مختلف بازی‌های گوناگون برای عملکردی بهتر کمک می‌کند.

راهنمای جامع خرید ماوس گیمینگ

4- سرعت ردیابی بالا

سرعت ردیابی را با معیار IPS معرفی می‌کنند. این شاخص به سرعت حرکت ماوس و البته حفظ ردیابی دقیق حرکت دلالت دارد. هر چه سرعت ردیابی ماوس بالاتر باشد، وضعیت ماوس بهتر است. امروز برخی از ماوس‌های لاجیتک و ریزر دارای سرعت ردیابی 650 IPS هستند، اما روی سرعت 300 IPS هم می‌توان حساب کرد.

5- اتصال بدون‌تأخیر

مورد دیگری که قبل از انتخاب بهترین موس گیمینگ 2022 باید به آن توجه کنید بی‌سیم یا سیمی‌بودن ماوس است. بی‌شک ماوس سیمی محدودیت‌هایی دارد، اما روی نبود تأخیر در آن به‌خوبی می‌توان حساب کرد. ماوسی که داده‌ها را از طریق کابل به PC منتقل می‌کند گزینه‌ای مطمئن‌تر نسبت به ماوس‌های بی‌سیم است.

اما مسئله‌ی دیگر این است که در سال‌های اخیر ماوس‌های بی‌سیم هم با اتصال بدون تأخیر به بازار عرضه شده‌اند. ماوس‌های بی‌سیم بدون تأخیر به‌جای اتصال بلوتوثی، اتصال 2.4 گیگاهرتزی با PC برقرار می‌کنند و در کل نسبت به ماوس‌های بلوتوثی انتخاب‌هایی بهتر هستند.

 

راهنمای جامع خرید ماوس گیمینگ

6- RGB

وجود RGB در ماوس گیمینگ هم می‌تواند مهم باشد، به‌ویژه برای گیمرهایی که به زیبایی لوازم‌گیمینگ‌شان اهمیت می‌دهند. برخی ماوس‌ها صرفاً از یک رنگ، مثلاً رنگ قرمز پشتیبانی می‌کنند، اما برخی دیگر نه تنها از RGB بلکه از چندین منطقه برای پخش RGB پشتیبانی می‌کنند. بی‌شک برای گیمری که به RGB علاقه دارد، هر چه موس مناطق بیشتری برای پخش RGB داشته باشد زیباتر و بهتر است.

برای گسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در گروه مهرگان آی تی در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا