دو فناوری ADSL و VDSL چه تفاوتی با هم دارند؟

دو فناوری ADSL و VDSL چه تفاوتی با هم دارند؟ فناوری خط مشترک دیجیتال (DSL) خدمات اینترنت پرسرعت را برای منازل و ادارات از طریق خطوط تلفن ارائه می‌دهد. با این فناوری منحصر به فرد می‌توانید همزمان از اینترنت استفاده و تماس تلفنی برقرار کنید. یک سیستم DSL سیگنال‌های تلفن را به سه باند فرکانس جدا می‌کند: پایین‌ترین باند برای تماس‌های تلفنی. و دو باند دیگر برای آپلود و دانلود فعالیت‌های آنلاین.

دو فناوری ADSL و VDSL چه تفاوتی با هم دارند؟

 ADSL چیست؟

ADSL (خط مشترک دیجیتال نامتقارن) از سیم‌های تلفن مسی برای انتقال اطلاعات دیجیتال مانند داده، صدا و تصویر با پهنای باند بالا استفاده می‌کند. که هرچه مسافت‌ کابل شما کوتاه تر باشد سرعت بیشتری خواهید داشت. ADSL اتصال تا 24 مگابیت بر ثانیه را فراهم می‌کند.

دو نوع DSL وجود دارد: خط مشترک دیجیتال نامتقارن (ADSL) و خط مشترک دیجیتال متقارن (SDSL). اگر توان انتقال داده در جهت بالادست (به سمت ارائه دهنده خدمات) کمتر باشد، ADSL است. اما در سرویس SDSL، نرخ داده‌های پایین دستی و بالادستی برابر است.

نرخ بیت سرویس‌های DSL (پایین‌دستی) معمولاً از 256 کیلوبیت بر ثانیه تا بیش از 100 مگابیت در ثانیه، بسته به فناوری DSL، شرایط خط و اجرای سطح سرویس متغیر است.

دو فناوری ADSL و VDSL چه تفاوتی با هم دارند؟

 VDSL چست؟

VDSL (خط مشترک دیجیتالی با نرخ بیت بسیار بالا) یک فناوری جدیدتر است. مانند ADSL، VDSL از خط تلفن مسی شما استفاده می‌کند، اما سرعت اتصال سریع‌تری را ارائه می‌دهد. سرعت اتصال VDSL تقریباً دو برابر ADSL است.

مانند ADSL سرعت به طول کابل مسی از خانه شما تا تجهیزات شبکه بستگی دارد. VDSL برای پشتیبانی از نیازهای پهنای باند بالای تلویزیون با کیفیت بالا،. پخش رسانه و اتصالات VoIP توسعه داده شده است.

فناوری‌های خط مشترک دیجیتال با نرخ بیت بسیار بالا (VDSL) و خط 2 مشترک دیجیتال با نرخ بیت بسیار بالا (VDSL2) انتقال داده‌ها را سریع‌تر از ADSL فراهم می‌کنند. VDSL می‌تواند روی سیم‌های موجود مورد استفاده برای خدمات تلفن آنالوگ مستقر شوند.

VDSL سرعتی تا 52 مگابیت در ثانیه در پایین دست و 16 مگابیت در ثانیه در بالادست ارائه می‌دهد و می‌تواند از برنامه‌هایی مانند تلویزیون با کیفیت بالا (HDTV)، خدمات تلفن (صدا از طریق IP) و دسترسی عمومی به اینترنت، از طریق یک اتصال پشتیبانی کند.

دو فناوری ADSL و VDSL چه تفاوتی با هم دارند؟

دو فناوری ADSL و VDSL چه تفاوتی با هم دارند؟

VDSL2 (سیستم نسل دوم) از فرکانس‌هایی تا 30 مگاهرتز برای ارائه نرخ داده بیش از 100 مگابیت در ثانیه، .به طور همزمان در جهت بالادست و پایین دست استفاده می‌کند.

فناوری ADSL مسافت بیشتری را نسبت به VDSL پوشش می‌دهد. و از داده‌های نامتقارن و سرویس تلفن قدیمی ساده (POT) پشتیبانی می‌کند. در حالی که VDSL از داده‌های نامتقارن، متقارن و POT ها پشتیبانی می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در گروه مهرگان آی تی در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا