تفاوت کیبوردهای مکانیکال و غیر مکانیکال و هیبریدی

تفاوت کیبوردهای مکانیکال و غیر مکانیکال و هیبریدی. وسایل جانبی که ما استفاده می کنیم نه تنها بازتابی از شخصیت ما هستند بلکه می توانند بر راندمان کارهایمان تأثیر بگذارند.

هر دو صفحه کلید مکانیکی و غیر مکانیکی چیزی برای ارائه دارند، اما تفاوت بین این دو چیست؟

تفاوت کیبوردهای مکانیکال و غیر مکانیکال و هیبریدی: تفاوت اصلی بین صفحه کلید غیر مکانیکی و مکانیکی در نحوه فعال شدن هر کلید است. همچنین، روشی که صفحه کلید هنگام فعال کردن هر کلیدی اطلاعات را ارسال می کند. یک صفحه کلید مکانیکی از یک سوئیچ مکانیکی استفاده می‌کند در حالی که صفحه کلید غیر مکانیکی از یک غشاء استفاده می‌کند.

اما تفاوت تنها به این جا ختم نمی‌شود. وقتی صحبت از تفاوت‎های این دو کیبورد به میان می‌آید موارد زیادی برای بحث وجود دارد.

تفاوت اصلی بین کیبوردهای مکانیکی و غیر مکانیکی

 

همانطور که اشاره کردیم، بزرگترین تفاوت بین صفحه کلید غیر مکانیکی و مکانیکی این است که یک صفحه کلید مکانیکی از یک سوئیچ به جای غشاء استفاده می‌کند.

اما همه اینها به چه معناست؟ چه نوع تأثیری بر روی صفحه کلید یا نحوه استفاده از صفحه کلید دارد؟

برای درک این موضوع، ابتدا باید بدانیم که سوئیچ در یک صفحه کلید مکانیکی چیست. همچنین باید بدانیم که غشاء در یک صفحه کلید غیر مکانیکی چیست. بیا یک نگاهی بیندازیم…

با یک صفحه کلید مکانیکی، هر کلید یک سوئیچ خواهد داشت. آن را به عنوان یک کلید برق در نظر بگیرید. در صفحه کلید مکانیکی، یک نقطه فعال وجود دارد. هنگامی که هر کلید به سمت پایین فشار داده می‌شوند، این نقطه در یک عمق مشخص، سوئیچ شده سیگنال را به کامپیوتر منتقل می‌کند.

صفحه کلید غشایی که به عنوان صفحه کلید غیر مکانیکی نیز شناخته می شود، دارای یک صفحه مدار با یک غشای سیلیکونی در بالا است. وقتی کلید را فشار می دهید، سیلیکون را فشار می دهد. سپس روی برد مدار قرار می گیرد که جریان الکتریکی کمی ایجاد می کند.

هنگام کار با صفحه کلید، کلیدها در هر قسمت برد مدار فشار وارد کند، مشخص می‌شود که چه حروف یا عددی باید کار کند.به همین دلیل است که اگر صفحه کلید غیر مکانیکی شما آسیب دیده باشد، هنگام تایپ کردن دائما یک کاراکتر بر روی منیتور ظاهر می‌شود چراکه برد مدار الکتریکی کیبورد شما آسیب دیده.

تفاوت کیبوردهای مکانیکال و غیر مکانیکال و هیبریدی

صفحه کلید مکانیکی در مقابل غیر مکانیکی: کدام یک برای گیمرها بهتر است؟

کیبوردهای مکانیکی برای بازی بهتر هستند. همانطور که قبلا گفتیم، صفحه کلید غیر مکانیکی از یک برد مدار که در زیر پوشش سیلیکونی قرار گرفته استفاده می‌کند. درواقع بردهای مدار اطلاعات را به کامپیوتر شما منتقل می‌کنند. این بردهای مدار نمی‌توانند اطلاعات زیادی را به سرعت کافی به رایانه شما منتقل کنند. این همان جایی است که سوئیچ مکانیکی وارد می‌شود. همچنین باید در نظر داشته باشید که صفحه کلید مکانیکی دقت بسیار بیشتری نسبت به صفحه کلید غیر مکانیکی دارد.

صفحه کلیدهای مکانیکی در انتقال اطلاعات به رایانه شما بسیار سریعتر عمل می‌کنند. صفحه کلیدهای غشایی به سرعت صفحه کلیدهای مکانیکی نیستند.

آیا گیمرهای حرفه ای از صفحه کلید مکانیکی استفاده می کنند؟

پاسخ به این سوال آسان نیست زیرا هر کسی نیازهای خود را دارد. اما اکثر گیمرهای حرفه‌ای از صفحه کلیدهای مکانیکی استفاده می‌کنند.

تفاوت کیبوردهای مکانیکال و غیر مکانیکال و هیبریدی

آیا صفحه کلیدهای غیر مکانیکی برای کار بهتر هستند؟

صفحه کلیدهای مکانیکی برای کار در ادارات و شکرت‌ها بسیار مناسب است. در واقع آنها بهتر از صفحه کلیدهای غیر مکانیکی هستند. اما به دلیل سر و صدایی که ایجاد می‌کند، برای این محیط‌ها ایده آل نیستند. بنابراین اگه سکوت محیط کار برای شما اهمیت دارد، استفاده از کیبوردهای غیر مکانیکی گزینه ناسب‌تری است.

اما برای تایپ، یک صفحه کلید مکانیکی بازخورد عالی ارائه می‌دهد و در تجربه من بسیار بهتر از یک صفحه کلید معمولی غشایی است. پس اگر تنها هستد و صدای صفحه کلید کسی را آزار نمی‌دهد، مکانیکی ا به غیر مکانیکی ترجیح دهید.

چقدر تفاوت قیمت دارد؟

برای هر دو نوع کیبورد، نسخه های ارزان، میان رده و پریمیوم دریافت می کنید. بدیهی است که نسخه ممتاز یک صفحه کلید غیر مکانیکی ارزانتر از یک صفحه کلید مکانیکی خواهد بود.

با توجه به آنچه گفته شد، در هر محدوده، یک صفحه کلید مکانیکی همیشه گرانتر از یک صفحه کلید غیر مکانیکی خواهد بود. این نیز به این دلیل است که صفحه کلیدهای مکانیکی اغلب دارای نورپردازی RGB و سایر ویژگی‌هایی هستند که برای گیمرها طراحی شده است.

تفاوت کیبوردهای مکانیکال و غیر مکانیکال و هیبریدی

تفاوت کیبوردهای مکانیکال و غیر مکانیکال و هیبریدی . صفحه کلید هیبریدی چیست؟

شما می توانید یک صفحه کلید هیبریدی بخرید که هم مکانیکی و هم غیر مکانیکی باشد. اگر اولین بار است که در مورد آن می‌شنوید، ممکن است چندان منطقی نباشد.

ترکیبی بین این دو صفحه کلید صفحه کلیدی است که دارای کلیدهای بلندی است که یک صفحه کلید مکانیکی دارد اما از غشاء استفاده می‌کند.

در صفحه کلید هیبریدی کلید طوری به سمت پایین حرکت می کند که انگار یک صفحه کلید مکانیکی است. با این حال، هیچ کلیدی وجود ندارد که در یک نقطه فعال سوئیچ کند. کلید فقط به سمت پایین حرکت می کند تا زمانی که روی غشا فشار بیاورد. این صفحه کلید هیبردی یک سیگنال کوچک به شکل جریان الکتریکی ارسال می‌کند.

درواقع  شما عملکرد یک صفحه کلید مکانیکی را به صورت کامل نخواهید داشت، اما بازخورد بسیار بیشتری نسبت به زمانی که فقط از یک صفحه کلید معمولی غشایی استفاده می‌کنید، دریافت می‌کنید. همچنین اگر بودجه کمی دارید، هیبریدی ها برای بازی خوب هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در گروه مهرگان آی تی در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا