تفاوت بین روترهای بازی با روترهای استاندارد چیست؟

تفاوت بین روترهای بازی با روترهای استاندارد چیست؟ روتر به یک جزء جدایی ناپذیر از زندگی گیمرها تبدیل شده است. اگر یک کاربر معمولی باشید، ممکن است با روتر گیمینگ آشنا نباشید. روتر گیمینگ به شما این امکان را می‌دهد تا بازی‌های ویدیویی را به صورت آنلاین 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته تماشا یا نصب کنید. روتر گیمینگ تنها یک روتر بی‌سیم است، اما تاکید زیادی روی بازی دارد.

یک روتر گیمینگ و یک روتر استاندارد از نظر ظاهر تقریباً یکسان هستند. با این حال، روترهای بازی حرفه‌ای بسیار عالی هستند.

علاوه بر این، می‌توانید بازی‌های ویدیویی را از طریق روتر WI-FI نصب و به صورت زنده پخش کنید. درنتیجه بسیاری از افراد ممکن است روتر بازی را بجای روتر استاندارد انتخاب کنند.

هر دو روتر از نظر خصوصیات منحصر به فرد هستند. انتخاب نوع روتر کاملا به شما بستگی دارد که تصمیم بگیرید کدام یک را به نسبت نیاز خود انتخاب کنید. اما ابتدا، اجازه دهید برخی از تمایزات بین روتر بازی و روتر استاندارد را بررسی کنیم.

همانطور که قبلاً گفته شد، یک روتر استاندارد از نظر مشخصات با یک روتر بازی متفاوت است. در ادامه برخی از ویژگی‌ها و تفاوت‌ها میان روترهای گیمینگ و روترهای استاندارد شرح داده شده است.

تفاوت بین روترهای بازی با روترهای استاندارد در سرعت

اولین و اساسی‌ترین جنبه هر روتر که برای اولین بار نام آن را می‌شنوید یا در مورد آن پرس‌وجو می‌کنید سرعت آن است. سرعت چیزی است که انواع روترها و تولید کنندگان آن را از یکدیگر متمایز می‌کند. یک روتر بدون توانایی اتصال به اینترنت، بی‌ارزش است.

در مورد روتر گیمینگ، سرعت اینترنت نسبت به روترهای استاندارد برتری دارد. روترهای بازی، به ویژه روترهای بی‌سیم قابل حمل گیمینگ، سرعت اینترنت بسیار سریعی را ارائه می‌دهند.

روترهای WI-FI معمولی یک اتصال اینترنت پرسرعت نیز دارند. با این حال، نقطه ضعف روترهای WI-FI این است که اکثر روترهای استاندارد اتصال اینترنت کندتری را ارائه می‌دهند. مگر اینکه فناوری بی‌سیم تخصصی یا روش‌های دیگری برای دستیابی به اتصال سریع‌تر داشته باشد.

اکثر این روترها با اتصال کندی همراه هستند. بستگی به برندی که تهیه می‌کنید، سرعت‌های متفاوتی نیز خواهید داشت. بنابراین گزینه‌های بسیاری برای انتخاب وجود دارد. با این حال، قابل اطمینان ترین گزینه روتر D-Link DIR-895L5300 است که سرعت 5300 مگابیت بر ثانیه را ارائه می‌دهد.

تفاوت بین روترهای بازی با روترهای استاندارد چیست؟

تفاوت بین روترهای بازی با روترهای استاندارد در قابلیت اتصال

بعد از سرعت، مهم ترین جنبه روتر نوع اتصال است. در غیر این صورت هیچ کدام از اینها ارزشی نخواهد داشت.

وقتی صحبت از روترهای بازی می‌شود، برخی از مدل‌های بهتر دارای ویژگی‌هایی هستند Pro Gaming نامیده می‌شود. این ویژگی به شما امکان می‌دهد حتی سریع ترین بازی‌ها را با اطمینان انجام دهید.

این اتصال در مورد روترهای استاندارد نیز قابل اعتماد است. برخی از روترها اتصال‌هایی قابل مقایسه با روترهای بازی را ارائه می‌دهند.

تفاوت بین روترهای بازی با روترهای استاندارد در محدوده بی‌سیم

روترهای بازی از نظر برد باورنکردنی هستند. آنها بدون توجه به اندازه خانه یا موقعیت روتر، پوشش عالی WI-FI را ارائه می‌دهند. این در مورد بهترین روترهای بازی نیز صدق می‌کند. اکثر روترهای بازی دارای تقویت کننده‌های قدرتمند و چهار آنتن خارجی هستند.

علاوه بر این، اکثر روترها سیگنال‌های WI-FI خوبی ارائه می‌دهند. با این حال، مسئله این است که برد یا سیگنال ممکن است به دلیل تغییر محیطی به خطر بیفتد یا اگر در مکان بهینه نصب نشده باشند.

تنها چیزی که در مورد اینترنت اهمیت دارد امنیت است. چیزی که روتر بازی شگفت انگیز می‌کند این است که از حریم خصوصی آنلاین شما محافظت می‌کند. دارای پشتیبانی VPN است که تضمین می‌کند از حریم خصوصی آنلاین شما محافظت می‌شود. این ویژگی چه در روتر گیمینگ و چه در روترمعمولی موجود است.

در حالی که بسیاری از تولیدکنندگان امنیت را ارائه می‌کنند، TP-Link روتر بازی Archer C5400X را با امنیت جامع و آنتی ویروس قدرتمند تولید می‌کند. این روتر از همه دستگاه‌های شما در برابر حملات سایبری محافظت می‌کند.

تفاوت بین روترهای بازی با روترهای استاندارد چیست؟

استفاده و پیکربندی

مراحل نصب و نگهداری از روتر بازی در 192.168.1.1، 192.168.0.1 آسان است. تعدادی از آن‌ها دارای چراغ LED هستند که می‌توان آن‌ها را روشن یا خاموش کرد. سپس دکمه WI-FI را فشار داد. اما متأسفانه راه اندازی و نصب اکثر روترهای استاندارد با مشکل انجام می‌شود.

شما به سادگی می‌‌توانید تصاویر، فیلم‌ها یا هر چیز دیگری را با روتر گیمینگ با سرعت بالا دانلود یا آپ لود کنید. با روتر گیمینگ به عنوان یک پشتیبان بی‌سیم، می‌توانید تمام اطلاعات خود را در رایانه شخصی، چاپگر یا دستگاه دیگری به طور ایمن به اشتراک بگذارید.

تفاوت بین روترهای بازی با روترهای استاندارد چیست؟

در مورد روترهای استاندارد، برخی از آنها قابلیت اشتراک گذاری دارند. به طور دقیق تر، نمی‌توان تضمین کرد که این اشتراک گذاری مانند روتر گیمینگ ایمن است.

هنگام استفاده از روتر گیمینگ ممکن است حتی به بیش از 15 کانال دسترسی داشته باشید و آن‌ها را بدون هیچ مشکلی با روتر بازی پخش کنید. اما در صورت وجود روتر استاندارد، می‌توانید به کانال‌ها نیز دسترسی داشته باشید، اما حداکثر تا سه کانال.

ضمانت‌نامه‌ها همیشه به برند و کیفیت روتر بستگی دارد، صرف نظر از اینکه روتر بازی باشد یا معمولی. اگر محصول از کیفیت بالایی برخوردار باشد، دوام بیشتری خواهد داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در گروه مهرگان آی تی در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا