تاثیر بازی‌های ویدیویی و هوش مصنوعی بر یکدیگر

تاثیر بازی‌های ویدیویی و هوش مصنوعی بر یکدیگر. هوش مصنوعی در بازی به تجربیات بازی ویدیویی واکنش‌گرا و تطبیقی اشاره دارد. این تجربیات تعاملی مبتنی بر هوش مصنوعی معمولاً از طریق شخصیت‌های غیربازیکن یا NPCها ایجاد می‌شوند که به صورت هوشمند یا خلاقانه عمل می‌کنند. گویی توسط یک بازیکن انسانی کنترل می‌شوند. هوش مصنوعی موتوری است که رفتار NPC را در دنیای بازی تعیین می‌کند.

در حالی که هوش مصنوعی مدت‌هاست در بازی‌های ویدیویی ظاهر شده است، اما به عنوان یک مرز پررونق جدید در نحوه توسعه و اجرای بازی‌ها تلقی می‌شود. بازی‌های هوش مصنوعی به طور فزاینده‌ای کنترل تجربه بازی را به سمت بازیکنی تغییر می‌دهند که رفتار او به تولید تجربه بازی کمک می‌کند.

تولید رویه‌ای هوش مصنوعی که به عنوان داستان سرایی رویه‌ای نیز شناخته می‌شود، در طراحی بازی به داده‌های بازی که به‌صورت الگوریتمی تولید می‌شوند، اشاره دارد؛ نه هر عنصری که به‌طور خاص توسط یک توسعه‌دهنده ساخته شود.

تاثیر بازی‌های ویدیویی و هوش مصنوعی بر یکدیگر

بررسی تاثیر بازی‌های ویدیویی و هوش مصنوعی بر یکدیگر

وقتی به پتانسیل فناوری‌های نوظهور برای بهبود زندگی مردم در سراسر جهان فکر می‌کنید، ممکن است بازی‌های ویدیویی اولین چیزهایی نباشند که به ذهنتان خطور می‌کند. با این حال، بازی‌های مجازی می‌توانند نقش مهمی در آموزش هوش مصنوعی (AI) داشته باشند. آن‌ها می‌توانند تأثیرات مثبت بسیاری در دنیای واقعی داشته باشند.

هر سال، ITU میزبان اجلاس AI for Good است که دارای پیشرفت‌هایی در هوش مصنوعی است که از اهداف توسعه پایدار سازمان ملل پشتیبانی می‌کند. ITU همچنین استانداردهایی را برای تجربه بازی‌های ویدیویی ایجاد می‌کند.

در حال حاضر محققان در سراسر جهان در تلاش هستند تا این دو حوزه (هوش مصنوعی و بازی‌های ویدیویی) را با هم متحد کنند. تا محیط‌هایی ایجاد کنند که به ماشین‌ها کمک کند از داده‌های بازی یاد بگیرند. و بینش‌هایی در مورد توسعه هوش مصنوعی ارائه دهند. هدف استفاده از ساختارهای بازی مجازی برای بهبود توانایی هوش مصنوعی در خودآموزی است که می‌تواند در برنامه‌های کاربردی در دنیای واقعی مانند پیشرفت در مراقبت‌های بهداشتی و پیشرفت در شهرهای هوشمند و پایدار اعمال شود.

تاثیر بازی‌های ویدیویی و هوش مصنوعی بر یکدیگر

بنابراین چگونه بازی‌های ویدیویی می‌توانند سرعت توسعه هوش مصنوعی را افزایش دهند تا مردم در سراسر جهان بتوانند مزایای زندگی روزمره خود را ببینند؟

نقش بازی‌های ویدیویی

بازی‌ها مدت‌هاست که راهی برای ارزیابی پیشرفت هوش مصنوعی (AI) بوده‌اند و نشان می‌دهند. که الگوریتم‌های رایانه‌ای با قرار دادن آن‌ها در برابر بازیکنان برتر انسانی در رقابت‌های استراتژی چقدر «هوشمند» هستند.

جولیان توگلیوس، دانشیار دانشکده مهندسی تاندون دانشگاه نیویورک می‌گوید:«بازی‌های ویدیویی در مجموع بهترین آزمون هوش را ارائه می‌دهند.»

به عنوان مثال، در سال 1996، کامپیوتر Deep Blue شرکت IBM، قهرمان جهان در شطرنج را شکست داد. در سال 2016، الگوریتم AlphaGo گوگل یکی از بهترین بازیکنان بازی رومیزی چینی Go را شکست داد. در اوایل این ماه، الگوریتم OpenAI تیمی از بازیکنان انسانی را در بازی نبرد آنلاین چند نفره Dota 2 به برتری رساند.

جولیان توگلیوس، دانشیار دانشکده مهندسی تاندون دانشگاه نیویورک، می‌گوید: «بازی‌های ویدیویی در مجموع بهترین آزمون هوش را ارائه می‌دهند.» بازی‌های ویدیویی روشی عالی برای آموزش الگوریتم‌های هوش مصنوعی هستند، زیرا به گونه‌ای طراحی شده‌اند که ذهن انسان را به سمت چالش‌های سخت‌تر و سخت‌تر حرکت دهد.»

توگلیوس توضیح می‌دهد که بازی‌های ویدیویی برای به چالش کشیدن ذهن انسان با تمرکز بازیکنان روی عناصری از جمله غلبه بر موانع و دنبال کردن داستان‌های فرعی طراحی شده‌اند. او می‌گوید که ایده اصلی طراحی بازی این است که بازیکنان همیشه در حال یادگیری هستند.

او می‌گوید که این امر باعث می‌شود بازی‌های ویدیویی محیط‌های ایده آلی برای آموزش هوش مصنوعی باشند. بازی‌ها ساختار، تکرار و تقویت را ارائه می‌دهند که به الگوریتم‌ها کمک می‌کند تا یاد بگیرند.

تاثیر بازی‌های ویدیویی و هوش مصنوعی بر یکدیگر

 توسعه سریعتر، هزینه کمتر

توگلیوس می‌گوید در مقایسه با رباتی که برای تکمیل وظایف در یک فضای فیزیکی یاد می‌گیرد، یک محیط مجازی همچنین به الگوریتم‌ها اجازه می‌دهد تا با هزینه کمتری سریع‌تر توسعه یابند.

او می‌گوید: «در زمانی که یک ربات یک کار را 10 بار انجام می‌دهد، می‌توانید یک الگوریتم را 10000 بار انجام دهید. لازم نیست شما در آنجا حضور داشته باشید تا مطمئن شوید که ربات دچار آسیب شده است یا خیر.

مزایای فیزیکی بازی‌های مجازی برای هوش مصنوعی در حال حاضر شروع به آشکار شدن کرده است.

به عنوان مثال، محققان در OpenAI اخیرا الگوریتمی را نشان دادند که توانسته بود با یادگیری از طریق آزمون و خطا در یک شبیه‌سازی مجازی برای حدود 100 سال، یک مکعب را دستکاری کند.

توگلیوس می‌گوید در حرکت رو به جلو، می‌توان برنامه‌های ساده‌ای از آموزش مجازی برای تمرین‌های دنیای واقعی، مانند استفاده از یک بازی رانندگی مجازی برای آموزش هوش مصنوعی برای استفاده بالقوه در اتومبیل‌های خودران، وجود داشت.

پیشرفت در وسایل نقلیه خودران می‌تواند منجر به افزایش ایمنی جاده‌ها، کاهش تراکم ترافیک و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، از جمله مزایای دیگر شود. تحقق فرصت‌های وسایل نقلیه خودران بخشی از تلاش های ITU برای کمک به دستیابی به هدف 11 توسعه پایدار سازمان ملل متحد، ساخت شهرهای هوشمندتر و پایدارتر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در گروه مهرگان آی تی در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا