بهترین بازی‌های اکشن ماجراجویی در رایانه شخصی در سال 2022

بهترین بازی‌های اکشن ماجراجویی در رایانه شخصی در سال 2022 : بهترین بازی‌های اکشن ماجراجویی همواره از زمانی که ایندیانا جونز با شلاق مطمئن خود از شکافی عبور کرد تا یک بت را از یک مقبره در دام انفجاری بیرون آورد، هیجان یک سفر را به تصویر می‌کشد. از Pitfall گرفته تا ایندیانا جونز و سرنوشت آتلانتیس. اما پس از آن Tomb Raider در سال 1996 این دو را با هم ادغام کرد و بازی اکشن-ماجراجویی را به کمال رساند و محبوبیت آن روز به روز افزایش یافت.

رایانه شخصی دارای بخش‌های کلاسیک‌ این ژانر است. از حمله به مقبره‌های کلاسیک گرفته تا بازی‌هایی با کاوش جدی و گسترده. بنابراین ما فهرستی از بهترین بازی‌های اکشن را گردآوری کرده‌ایم. این بازی‌ها شامل برخی از بهترین بازی‌های ساخته شده برای رایانه شخصی می‌شود، از جمله چندین بازی که با خلقشان، کل صنعت بازی را تغییر داد.

بهترین بازی‌های اکشن ماجراجویی عبارتند از:

  • Tomb Raider
  • Prince of Persia: Sands of Time
  • Assassin’s Creed Origins
  • Resident Evil 4
  • Batman: Arkham Asylum
  • Marvel’s Guardians of the Galaxy
  • Psychonauts 2
  • Middle Earth: Shadow of Mordor
  • Beyond Good & Evil
  • Indiana Jones and the Emperor’s Tomb
  • Control
  • Star Wars Jedi: Fallen Order

 

بهترین بازی‌های اکشن ماجراجویی در رایانه شخصی در سال 2022: بازی TOMB RAIDER

داستانی که از Uncharted الهام گرفته می‌شود، باید ایده وحشتناکی باشد. به خصوص پس از استقبال خوب از Underworld. در این بازی لارا می‌بایست کشته شود! این در حالی است که اکثر چالش‌ها را پشت سر می‌گذارد! خالقان این بازی قصد داشتند تا با این روش به بازی وزنی عاطفی ‌دهند.

گیم پلی بازی ترکیبی عالی از مبارزه، اکتشاف، کوهنوردی و حل معما است. که می‌توانید تمامی این موارد را  را در یک بازی اکشن ماجراجویی مشاهده ‌کنید. داستان آنقدر جذاب است که فیلم Tomb Raider 2018 کل داستان آن را کپی کرد. کوهنوردی نسبت به بسیاری از بازی‌های دیگر در این ژانر ملموس‌تر و طبیعی‌تر به نظر می‌رسد. و مبارزه بدون اینکه بازی را تحت تأثیر قرار دهد، سرگرم‌کننده است. همچنین Challenge Tomb های باورنکردنی وجود دارد. اتاق‌های پازلی فوق العاده با طراحی خوب که بازی‌های قبلی این سری را تداعی می‌کند.

Tomb Raider اصلی در سال 1996 ژانر اکشن ماجراجویی را خلق کرد، اما برخی ممکن است بگویند سری جدیدتر آن در سال 2013 بود که ژانر اکشن ماجراجویی را کامل کرد.

بهترین بازی‌های اکشن ماجراجویی در رایانه شخصی در سال 2022|: بازی PRINCE OF PERSIA: SANDS OF TIME

Prince of Persia: Sands of Time یک مکاشفه در پلتفرمینگ سه بعدی بود. این بازی یکی از معدود بازی‌های اکشن ماجراجویی است که با موفقیت از 2 بعدی به 3 بعدی نقل مکان کرد. از این نظر، در کنار بازی‌هایی مانند Mario 64 قرار می‌گیرد.

در حالی که ماریو 64 برای انطباق با بعد جدید یک رویکرد sandbox را در پیش گرفت، شاهزاده ایرانی بر اساس فرمول قدیمی ساخته شد و جهش‌ها و سکوهای آن‌را به عنوان معماهای آکروباتیک دقیقی که باید حل شوند تلقی می‌کرد. نه فقط وسیله‌ای برای حرکت به سمت بالا یا جلو.

عبور از یک اتاق در Sands of Time بسیار رضایت بخش است. اگر یک پرش را خراب کنید، Sands of Time به شما امکان می‌دهد زمان را به عقب برگردانید و فوراً دوباره به آن بپردازید. همچنین می‌توانید آن را تکرار کنید تا زمانی که فرصت تمام شود. امروزه نیز این یک ایده فوق العاده برای بازی‌هاست. و بازی‌های بیشتری باید آن را به کار بگیرند.

ASSASSIN’S CREED ORIGINS

Assassin’s Creed زمانی که برای اولین بار در بازی‌های نوپا به نمایشگرهای ما رسید، تبدیل به پوستر بازی‌های open-world  شد. با این حال، زمانی که Syndicate – نهمین بازی اصلی این سری – شروع شد، بازیکنان از بازی‌های سالانه Assassin’s Creed خسته شده بودند. این زمانی بود که یوبی‌سافت پس از اندکی وقفه با Origins بازگشت که بهترین ورودی در مجموعه بازی‌های اکشن ماجراجویی بود.

به طور کلی، Origins خیلی از فرمول Assassin’s Creed فاصله نمی‌گیرد، و بازی در این محیط بسیار رضایت بخش‌تر است. با سیستم ارتقاء شبیه به RPG و طیف گسترده‌تری از دشمنان سرسخت‌تر، مبارزات به طور کامل اصلاح شده است. اینجا دیگر خبری از کشتار زنجیره‌ای یا جاخالی دادن نیست که شما را از میان انبوه دشمنان ببرد.

بازی مصر باستان فوق‌العاده و پر از چالش‌ها و معماهایی برای کشف است. نقاط جالب و سرگرم کننده‌ای در سراسر نقشه وجود دارد، از مقبره‌هایی که می‌توانید به آنها حمله کنید تا ماموریت‌های فرعی جذاب. به علاوه، داستان انتقام شخصیت اصلی Bayek یکی از بهترین‌های این مجموعه است.

بهترین بازی‌های اکشن ماجراجویی در رایانه شخصی در سال 2022

RESIDENT EVIL 4

Resident Evil  ریشه‌های ترسناک بقای خود را رها کرد و با Resident Evil  4 وارد یک اکشن ماجراجویی کامل شد. این اقدام نه تنها باعث شکایت بازیکنان نشد، بلکه باعث شد طرفداران این بازی بیش از پیش از آن استقبال کنند. درواقع کپکام یکی از بهترین بازی‌های تمام دوران را ارائه کرد. همچنین تأثیر عظیم و طولانی مدتی داشته است. زوایای دوربین روی شانه در بازی‌های سوم شخص بسیار عالی است.

Resident Evil 4 تیراندازی‌های وحشتناک، صحنه‌های اکشن هیجان‌انگیز و حل معماهای پرتنش را برای سرگرمی‌های زیادی با boulder-punching ترکیب می‌کند. این بازی معمولا بیشتر از بازی‌های تک‌نفره دوام می‌آورد و با این حال، Capcom هرگز از ارائه مجموعه‌های هیجان‌انگیز دست بر نمی‌دارد. کوسه عظیم در یک دریاچه! هیولای ترول! نسخه ربات غول پیکر از آنتاگونیست عجیب!

در این بازی همه چیز با حمله روستاییان عجیب و غریب به خانه‌ای آغاز می شود – همان شب مردگان زنده – و پس از آن صدای وحشتناک یک اره برقی که دفاع شما را می‌شکند. بله، قسمت‌هایی که شما را مجبور به دفاع از اشلی می‌کند آزاردهنده هستند، اما Resident Evil 4 نقطه اوج این سری باقی می‌ماند. و امروز هم مانند گذشته عالی است.

بهترین بازی‌های اکشن ماجراجویی در رایانه شخصی در سال 2022

BATMAN: ARKHAM ASYLUM

بازی‌های دارای مجوز قبل از Batman: Arkham Asylum یک شوخی بودند.  ناشران با انتخاب IP‌ها یک بازی فوق العاده پر درامد ساختند. سپس Rocksteady عرضه شد و سطح بازی‌ها را برای همیشه بالا برد.

Batman: Arkham Asylum مسلماً در طراحی، یک بازی تمام و کمال است. با محدود نگه داشتن بتمن در نمادین ترین مکان گاتهام، Rocksteady آزادی کامل داشت تا هر اینچ از آسایشگاه را با دقت طراحی کند تا بتوانید در اتاق‌های آن به زیبایی حرکت کنید، معماری تاریک یکی از ترسناک ترین بخش‌های بازی است.

گیم‌پلی به سبک Metroidvania کاملاً با موجودی بتمن همخوانی دارد و این محیط بهانه‌ای عالی برای وارد کردن طیفی از شرورهای نمادین است. چه کسی می‌تواند اولین باری که با مترسک روبرو شد را فراموش کند؟ Rocksteady بازیگران زیادی را از Batman: The Animated Series انتخاب کرد و نویسنده کهنه کار کمیک پل دینی را به خدمت گرفت تا چنین بازی‌ای را خلق کند.

MARVEL’S GUARDIANS OF THE GALAXY

بسیاری از بازی‌های اکشن با گروه بازیگران از شما می‌خواهند در طول بازی به‌عنوان هر شخصیت بازی کنید، اما نگهبانان کهکشان مارول تمرکز محدودی دارد. به عنوان Star-Lord، هدف شما این است که دستورات را صادر کنید و از تیم خود به عنوان یک رهبر حمایت کنید، نه اینکه به عنوان یک قهرمان مغلوب با افراد جانبی بجنگید.

در بررسی «محافظان کهکشان»، مارول داستان را ستایش می‌کنیم زیرا «بیشتر لحن عجیب و غریب و شخصیت‌هایی را که طرفداران مارول به آنها امیدوار خواهند بود، نشان می‌دهد». این بازی ابرقهرمانی، دارای یک موسیقی متن عالی است. حتی آهنگ‌های تصادفی گاهی اوقات موفق می‌شوند که دراماتیک‌ترین مبارزات را به لحظاتی «بی‌تکرار» تبدیل کنند.

بهترین بازی‌های اکشن ماجراجویی در رایانه شخصی در سال 2022

بهترین بازی‌های اکشن ماجراجویی در رایانه شخصی در سال 2022: بازی PSYCHONAUTS 2

Psychonauts 2 با شخصیت‌های به یاد ماندنی و داستان فوق‌العاده‌اش مرز بین اکشن ماجراجویی و پلتفرمر را پشت سر می‌گذارد. در حالی که نمی‌توانیم برخی از کمپینگ‌ها را در Whispering Rock ببینیم، اما با پدربزرگ دوگن آشنا می‌شویم، آن‌ها دارای ویژگی‌های شخصیتی فوق‌العاده‌ای هستند.

اما لذت واقعی در کشف سطوح عجیب و بسیار تخیلی Psychonauts 2 است، از یک برنامه بازی تلویزیونی که در آن باید بزها را با خلاقیت‌های آشپزی خود تحت تأثیر قرار دهید تا کتابخانه‌ای پر از تصاویر حساس از کتاب‌ها. بهترین سطح PSI King’s Sensorium است که در یک جشنواره موسیقی با رنگ‌ها و چشم‌اندازهای هیجان‌انگیز در زیردریایی زرد بیتلز برگزار می‌شود.

MIDDLE-EARTH: SHADOW OF MORDOR

Monolith در گذشته برای بازی‌های اول شخص مانند F.E.A.R شناخته می‌شد. و Condemned، اما استودیو واقعاً در حمله به ژانر بازی‌های اکشن ماجراجویی، بسیار پیشرفت کرد، دقیقاً مانند یک رنجر که به سر یک اورک می‌کوبد. Monolith’s Middle-earth: Shadow of Mordor با بهترین آنها رقابت می‌کند و این به لطف یک کلمه است: Nemesis.

سیستم Nemesis Monolith که با پیش درآمد ارباب حلقه‌ها معرفی شد، به اورک‌ها اجازه داد تبدیل به یک دشمن فانی شوند. اگر یکی از آنها شما را بکشد قدرت گرفته و برای بار دوم تهدیدی بسیار سخت تر خواهند بود.

Shadow of Mordor ترکیبی از کاوش و صعود Assassin’s Creed با مخفی کاری و مبارزه بتمن است. سپس، در نیمه راه، بازی به طور ناگهانی توانایی استخدام اورک‌ها را معرفی می‌کند تا بتوانید ارتش خود را ایجاد کنید و باعث می‌شود که آن را مانند یک بازی کاملا متفاوت و خارق العاده احساس کنید.

BEYOND GOOD & EVIL

Beyond Good & Evil به شدت بر نفوذ Legend of Zelda تکیه می‌کند و در واقع به شکست نینتندو در بازی خودش نزدیک می‌شود. این داستان عکاس Jade، خوک خوانده‌اش، عموی پیج، و مبارزه آن‌ها با بیگانه DomZ است. بازی در آغاز شما را با دنیای علمی تخیلی عجیب خود جذب می‌کند، اما این طرح است که شما را علاقه مند می‌کند، زیرا زمانی که به سمت توطئه‌ها می‌روید عمیق‌تر می‌شود.

رمز و رازها، پیچش‌ها و شخصیت‌های دلچسب باعث می‌شود که عاشق فراتر از خیر و شر شوید. دنیای هیلیز مانند کارتونی و پر از شخصیت، و هاورکرافت جید سرگرم کننده است. به خصوص زمانی که مسابقه را شروع می‌کنید.

INDIANA JONES AND THE EMPEROR’S TOMB

از آنجایی که ماجراهای سینمایی ایندی الهام بخش کل ژانر بود، باید بازی ایندیانا جونز را در این لیست قرار دهیم. Fate of Atlantis یک ماجراجویی با نقطه و کلیک است، که برای یافتن قلب اژدها که در مقبره اولین امپراتور چین دفن شده است بازی را آغاز می‌کنیم.

داستان این بازی شمارا در کل دنیا می‌گرداند. کشورهایی مانند سریلانکا، نیویورک، پراگ، هنگ کنگ، شیان، و حتی زندگی پس از مرگ. تیراندازی در The Emperor’s Tomb به حداقل می‌رسد، زیرا سیستم مبارزه تن به تن فوق العاده خوب طراحی شده است. همه چیز دارای وزن و ملموس است، بنابراین وقتی یک صندلی را به یک نازی می‌کوبید، اینطور به نظر می‌رسد که درد دارد!

موسیقی ارکستر متن Fate of Atlantis و آهنگساز Outlaws، کلینت باجاکیان – آنقدر خوب است که در آن زمان بیشتر منتقدان آن را با موسیقی فیلم جان ویلیامز اشتباه گرفتند.

Emperor’s Tomb در حالی که دارای معایبی، مانند ناتوانی در حفظ سطح متوسط است، اما جایگاه خود را در این لیست به دست آورده است زیرا واقعاً احساس می‌کنید شبیه ایندیانا جونز هستید. می‌توانید اسلحه‌ای را از دست دشمن بیرون بیاورید، آن را بردارید و علیه او استفاده کنید. یا فقط یک بطری آبجو را به سمت او پرتاب کنید و سپس او را در گودال تمساح بیاندازید.

بهترین بازی‌های اکشن ماجراجویی در رایانه شخصی در سال 2022: بازی CONTROL

بازی اکشن ماجراجویی فراطبیعی از Remedy، مبارزات سوم شخص بدون جریان استودیو را با قوی‌ترین داستان سرایی‌شان همراه می‌کند. شما از طریق یک دفتر مرکزی آژانس مخفی بازی  و یک تهدید ماورایی معروف به هیس را بررسی می‌کنید.

در این بازی تمرکز بر ژانر ماجراجویی بیش از ژانر اکشن بوده، و مبارزه عمدتاً برای کاوش و طی کردن ماجرای داستان است. در CONTROL مجموعه‌ای از پازل‌ها برای دسترسی به مناطق جدید و سیستم ایست بازرسی چالش برانگیز وجود دارد که نیاز به دانش شما از نقشه آژانس دارد.

شما در نقش جسی، مدیر جدید اداره کنترل فدرال بازی می‌کنید، و این وظیفه شماست که بفهمید منبع تهاجم هیس چیست و در عین حال راز گذشته خود را نیز کشف کنید. ارتقاء کاراکترها به شما امکان می‌دهد در مهارت‌های مختلف مانند دستیابی به استخر سلامتی خود یا ویران‌تر کردن قدرت تله‌کینتیک خود تخصص پیدا کنید. با پیشروی در بازی، زرادخانه شما افزایش می‌یابد و آیتم‌های ماوراء طبیعی مانند یک هفت تیر با مهمات بی نهایت جمع می‌کنید که می‌توانند در یک لحظه بین تفنگ تک تیرانداز، تفنگ ساچمه‌ای، تپانچه یا مسلسل تغییر کنند.

با این حال، آنچه در Control absolutely ما را میخکوب می‌کند، حس قوی مکان است. دفتر مرکزی دفتر هزارتویی متحول کننده از راهروهای وهم‌آور است که علی‌رغم فعالیت‌های ماوراء الطبیعه خارق‌العاده‌ای که در آنجا با آن مواجه می‌شوید، کاملاً متقاعد کننده است. تکه‌هایی از داستان به شکل برنامه‌های رادیویی، برنامه‌های تلویزیونی، پرونده‌های پرونده، ضبط مصاحبه‌ها و گزارش‌ها در همه جا پراکنده شده‌اند. اما هرکدام مملو از جذابیت‌های زیادی است که خواندن همه آنها هرگز مانند یک کار کسل کننده به نظر نمی‌رسد.

STAR WARS JEDI: FALLEN ORDER

Star Wars Jedi: Fallen Order هیچ چیز جدید یا تازه ای با سبک بازی های اکشن-ماجراجویی انجام نمی‌دهد، اما این کار را با آب و رنگ جنگ ستارگان انجام می‌دهد که به خودی خود ارزش بازی کردن را دارد.

بازی جنگ ستارگان با تأثیرات سنگین Dark Souls در مبارزات و طراحی سطح آن، مقبره‌های زیاد برای حل معما، و رازهایی است که در هر گوشه و کناری جمع شده است.

بازی‌هایی که به شرح آن پرداختیم بهترین بازی‌های اکشن ماجراجویی هستند که می‌توانید در رایانه شخصی پیدا کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا