بازی‌های شبیه سازی چیست؟ معرفی انواع شیبه سازی‌ها

بازی‌های شبیه سازی چیست معرفی انواع شیبه سازی‌ها : بازی‌های ویدیویی اساساً فرار از واقعیت هستند. آن‌ها به بازیکن اجازه می‌دهند در دنیای دیگری غوطه ور شود، خواه از طریق داستان سرایی جذاب، گرافیک و مناظر باورنکردنی باشد و یا خود مکانیک‌های جذاب بازی. نکته این است که بازی‌ها چیزهای زیادی برای ارائه دارند، بنابراین به عنوان ژانرها و ژانرهای فرعی شناخته و عرضه می‌شوند. بازی‌های شبیه سازی یکی از آنهاست.

در این مقاله، ما به بررسی عمیق‌تر بازی‌های شبیه‌سازی و تاریخچه ژانرهای آن خواهیم پرداخت. همچنین بهترین بازی‌های شبیه سازی را برسی خواهیم کرد.

بازی‌های شبیه سازی چیست؟ معرفی انواع شیبه سازی‌

بازی‌های شبیه سازی چیست؟ معرفی انواع شیبه سازی‌ها

بازی‌های شبیه‌سازی، یکی از ژانرهای بازی‌های ویدیویی است، و عموماً بازیکن را مجبور می‌کند پروژه‌ها و فعالیت‌های دنیای واقعی را شبیه‌سازی کند. بدیهی است که آن‌ها برای سرگرمی طراحی شده‌اند، اما واقع گرایی در اکثر آن‌ها، چه از نظر گرافیک و چه از نظر ایده، می تواند به عنوان یک ابزار آموزشی مورد استفاده قرار بگیرد.

برخی از بازی‌های شبیه سازی می‌توانند داستان یا اهداف خاصی نداشته باشند. اما بسیاری از بازی‌های شبیه‌سازی دیگر معمولاً با ژانر دیگری همراه می‌شوند تا حس کاملی از بازی به آن ببخشند.

بازی‌های شبیه سازی چیست معرفی انواع شیبه سازی‌ها : تاریخچه مختصری از بازی‌های شبیه سازی

مانند بسیاری از ژانرهای بازی‌های ویدئویی، بازی‌های شبیه سازی می‌توانند بخشی از تاریخ و منشأ خود را به دوران بازی‌های آرکید بشناسند. با این حال، در اواسط دهه 1980، زمانی بود که بسیاری از بازی‌ها با «Simulator» در عنوان شروع به فیلتر شدن کردند. برای مثال می‌توان به BMX Simulator، Pro Boxing Simulator و حتی Advanced Lawnmower Simulator اشاره کرد.

این بازی‌ها صرفاً یک ژانر فرعی بود که می‌توان به عنوان اولین بازی‌های شبیبه سازی در نظر گرفت. SimCity در سال 1989 با خود یک نگاه کاملاً جدید به مفهوم شبیه‌سازی با اهداف شهرسازی و مدیریت آن به ارمغان آورد. بازی‌های SimCity راه را برای پیوستن سایر بازی‌ها به این مفهوم محبوب هموار می‌کند.

انواع بازی‌های شبیه سازی

توجه به این نکته ضروری است که ژانرهای فرعی مختلفی در دسته شبیه سازی وجود دارد که حتی برخی از آن‌ها همپوشانی دارند.

مدیریت ساخت و ساز

بازی‌های شبیه سازی چیست؟ معرفی انواع شیبه سازی‌ها

شبیه سازی ساخت و ساز و مدیریت یک ژانر فرعی در دسته شبیه سازی است که در آن بازیکن می‌تواند جوامع و شهرهای داستانی بسازد و یا مدیریت کند.

مدیریت هر چیزی، از حفظ منابع گرفته تا اجرای قوانین یا ساخت و ساز‌هایی که اهداف خاصی را برآورده می‌کنند.

مدیریت کسب و کار

بازی‌هایی وجود دارند که مشابه بازی‌های ساخت و ساز و مدیریت عمل می‌کنند. این بازی‌ها به اداره یک تجارت می‌پردازند.

برخی از بازی‌های شبیه سازی مدیریت ورزشی نیز می‌توانند در این دسته قرار گیرند. با این حال، آن‌ها در رده شبیه سازی ورزشی نیز حضور دارند که Football Manager نمونه بارز آن است.

شبیه سازی ورزشی

بازی‌های شبیه سازی چیست؟ معرفی انواع شیبه سازی‌ها

در بازی‌هایی مانند فیفا، بازیکن به طور فعال شخصیت‌ها را کنترل می‌کند.

در مقابل بازی‌هایی که بر مفهوم مدیریت کسب و کار تمرکز دارند، در نوع خود بازی‌های شبیه سازی محسوب می‌شوند.

شبیه سازی زندگی

بازی‌های شبیه‌سازی زندگی کمک می‌کند تا بازیکن به طور فعال زندگی کند. و یا چند شکل زندگی غیرواقعی دیگر را کنترل ‌کند.

اگر بتوان بازیکنی را کنترل کرد و در عین حال قادر به ساختن، کنتراست و تأثیرگذاری نیز بود، پس می‌توان گفت که بازی در هر دوی این زیر ژانرها جای دارد. این بازی‌ها را می‌توان به عنوان بازی‌های شبیه‌سازی اجتماعی نیز نامید. سیمز یکی از موفق ترین نمونه‌ها در این زمینه است.

شبیه سازی وسایل نقلیه

بازی‌های شبیه‌سازی خودرو می‌توانند هر چیزی از بازی‌های مسابقه‌ای پویا گرفته تا شبیه‌سازهای پرواز، قطار یا کامیون را پوشش دهند. در حالی که همه این‌ها در مواردی که از نظر کنترل‌ها از بازیکن لازم است متفاوت است، این‌ها اغلب با سرعتی که بازیکن می‌تواند بازی کند متفاوت است.

این بدان معنی است که آن‌ها لزوماً به اندازه بازی‌های مسابقه‌ای سریع و پر هیجان نیستند.

شبیه سازی عمومی

شبیه‌سازی عمومی راهی برای گروه‌بندی بازی‌های شبیه‌سازی اضافی است که به طور کامل در دسته دیگری قرار نمی‌گیرند. بازی‌های شبیه سازی بر جنبه‌های فعال شغل، مانند تمرین پزشکی با Surgeon Simulator تمرکز می‌کنند.

بازی‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند این مفهوم را با سایر سبک‌های فرعی غیررسمی مانند وسیله نقلیه، زندگی یا شبیه‌سازی تجاری ترکیب کنند.

برخی از بهترین بازی‌های شبیه سازی

  1. شبیه ساز پرواز

بازی‌های شبیه سازی چیست؟ معرفی انواع شیبه سازی‌ها

در سال 2020، Microsoft Flight Simulator منتشر شد و مورد تحسین بسیار زیادی قرار گرفت. مخصوصاً از طرف IGN که آن‌ها امتیاز 10/10 را به آن دادند.

در این بازی بیش از 37000 فرودگاه برای بازدید وجود دارد. با این حال، قابل درک است که تنها 40 مورد از اینها تا حد امکان واقعی به نظر برسند. با بیش از 300 شهر که با دقت و واقع گرایی زیادی شبیه سازی شده است. و 20 هواپیما با نسخه استاندارد بازی. مایکروسافت Flight Simulator چیزهای زیادی در اختیار دارد. این بدون تمرکز بر روی خود کنترل‌های پرواز است که واقع بینانه نیز هستند.

همانطور که جدیدترین نسخه باورنکردنی و چشمگیر است، می‌توانید Flight Simulator و تاریخچه آن را در سال 1982 دنبال کنید. در طول سال‌ها، چندین تکرار از بازی بر روی پلتفرم‌ها و کنسول‌های مختلف در دسترس بوده است. با در نظر گرفتن همه این موارد، در مورد این که Flight Simulator یکی از بزرگان بازی‌های شبیه سازی تمام دوران است، هیچ بحثی وجود ندارد.

  1. The Sims2

احتمالاً یکی از محبوب‌ترین بازی‌های شبیه‌سازی در تمام دوران‌ها، The Sims بوده است. با انتشار The Sims 2 در سال 2004، The Sims 3 در سال 2009 و The Sims 4 در سال 2014، بازیکنان توانسته‌اند با گذشت سال‌ها، شخصیت‌هایی با واقع‌گرایی و شباهت فزاینده خلق کنند. Sims 4 به مرحله چشمگیری از واقع گرایی رسیده است که بازیکنان می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند. مانند تمرکز بر روی چیزهای بی اهمیت مانند بهداشت و در عین حال فراموش کردن رفتن برای پرداخت صورت حساب.

  1. Football Manager

فوتبال در طول سال‌ها دارای امتیازات و بازی‌های نمادین بوده است. از Pro Evolution Soccer گرفته تا Fifa و Fifa Street، اما بازی شبیه‌سازی Football Manager در طول سال‌ها در نوع خود بسیار موفق بوده است. در حالی که مفهوم Football Manager در سال 1982 شکل گرفت، تا سال 2003 که Sports Interactive از Eidos جدا شد. آن‌ها به Football Manager رفتند و بازی‌ها با کشش مناسب شروع به بهتر شدن کردند.

Sports Interactive کد منبع بازی‌های Championship Manager خود را حفظ کرده بود. با این حال، Eidos حقوق این نام را حفظ کرد، بنابراین از Football Manager استفاده شد که به آن جان تازه‌ای داد.

  1. PowerWash Simulator

عبارت بیو این بازی در استیم کاملا گویای این موضوع است. “فشار را رها کنید” و “نگرانی خود را با صداهای آرامش بخش آب پرفشار بشویید”. PowerWash Simulator ممکن است فریبنده به نظر نرسد، اما وقتی به آن فرصت دهید پشیمان نخواهید شد. تعداد بیشماری از یوتیوب‌برها و استریمرها می‌گویند که این بازی چقدر رضایت‌بخش و آرامش‌بخش است، از IGN تا Markiplier.

PowerWash Simulator نمونه بارز چیزی است که اساساً یک کار طاقت فرسا در زندگی واقعی است.

  1. Stardew Valley

Stardew Valley یک بازی شبیه سازی نقش آفرینی با شروعی آرام است که توسط فردی به نام اریک بارون ساخته شده است. این بازی در سال 2016 منتشر شد اما به نظر می‌رسد مدت زمان بیشتری در دسترس بوده است. بازیکن می‌تواند انتخاب کند که مزرعه خود را کجا راه اندازی کند و سپس باید مراحل را طی کند. آن‌ها فقط با یک خانه و بدون پول شروع می‌کنند و به یک مزرعه کاملاً کاربردی و سودآور می‌رسند. همچنین باید به شرایط آب و هوایی و زمان پویایی توجه کنید که هر روز با سرعت قابل توجهی طی می شود.

Stardew Valley را می‌توان با هر سرعتی که بازیکن می‌خواهد بازی کرد. حال اگر فقط بخواهید روز خود را با آبیاری و جمع‌آوری محصولات بگذرانید، و یا در تعامل با مردم شهر یا گشت و گذار در غارهای خطرناک و مبارزه با هیولاها باشید. Stardew Valley یک مجموعه کامل است. در حالی که مطمئناً ویژگی‌های فانتزی و غیرواقعی در آن وجود دارد. حفظ مزرعه، ایجاد روابط، ساختن اقلام و دستور العمل‌ها از منابع کشف‌شده، می‌تواند آن را تا حدودی قابل ربط و در عین حال سرگرم‌کننده کند.

  1. Animal Crossing: New Horizons

Nintendo’s Animal Crossing چندین سال است که یک فرنچایز محبوب است. اما انتشار Animal Crossing: New Horizons در سال 2020 شاید بهترین زمان برای انتشار بود. New Horizons یک بازی شبیه سازی زندگی است که شما به عنوان بازیکن ابتدا جزیره خود را کاوش می‌کنید. شما باید آن را تعمیر کنید و آن را به یک جامعه پر رونق تبدیل کنید. پس از اتمام، می‌توانید برای بازدید از جزایر دیگر به دنبال منابع، ماهی، حشرات و موارد دیگر سفر کنید.

اگر بازیکنان فقط می‌خواهند خانه خود را تزئین کنند یا هنر پیکسلی خود را بسازند، می‌توانند این کار را انجام دهند. این به بازیکن کمک می‌کند تا برای آن ارتقاهای گران قیمت پس انداز کند. اما در پایان روز، بازی را می‌توان با هر سرعتی انجام داد.

شبیه ساز جراح

هیچ کلمه‌ای واقعاً نمی‌تواند درباره باورنکردنی و آشفته بودن Surgeon Simulator عمل کند. این بازی توسط استودیو Bossa در سال 2013 توسعه و منتشر شد. این بازی از بازیکن می‌خواهد تا جراحی‌های خاص یا اقدامات پزشکی و جراحی عمومی را انجام دهد.

با دریافت دنباله آن در Surgeon Simulator 2 در سال 2020، بازیکنان می‌توانند این جراحی مشکوک را با دوستان خود در حالت Co-op انجام دهند. تعداد زیادی از یوتیوبرها و استریمرهای سرشناس این بازی را محبوب کردند. در حالی که جراحی در زندگی واقعی چیزی برای خنده نیست و به نهایت خونسردی و دقت نیاز دارد، Surgeon Simulator با طنز تاریک و شادی خود برعکس است.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در گروه مهرگان آی تی در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا