ایالات متحده صرافی رمزارز Suex را تحریم کرد

ایالات‌متحده صرافی رمزارز Suex را تحریم کرد

ایالات متحده صرافی رمزارز Suex را تحریم کرد. Suex به لیست صرافی‌های تحریم شده توسط OFAC اضافه شد. این امر به این معنی است که ساکنان و مشاغل ایالات متحده از تجارت با این شرکت منع شده‌اند. وزارت خزانه‌داری آمریکا تاکید می‌کند این نهاد مشکلی با مبادلات رمزارزها ندارد و فعالیت آنها را مجاز می‌داند. 

ایالات متحده صرافی رمزارز Suex را تحریم کرد. علت تحریم این صرافی، تسهیل معاملات ارزهای رمزنگاری شده برای مهاجمان باج افزاری عنوان شده. ارزش بیت کوین تحریم شده بیش از 160 میلیون دلار برآورد شده است. این نخستین باری است که یک صرافی رمزارز در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار می‌گیرد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری (OFAC) آمریکا ادعا می‌کند که این صرافی به تسهیل معاملات حداقل 8 نوع باج افزار کمک کرده است. تجزیه و تحلیل نشان می‌دهد که بیش از 40 درصد از معاملات شناخته شده به نوعی با چنین فعالیت‌هایی مرتبط بوده است.

حمله باج افزاری ایالات متحده صرافی رمزارز Suex را تحریم کرد

این اقدام در پی فشار دولت بایدن برای مقابله با باج افزار،. در پی مجموعه‌ای از حملات سایبری در اوایل سال جاری است. این شرکت تقریباً 5 میلیون دلار بیت کوین به مهاجمان پرداخت. باج افزار نوعی حمله مبتنی بر نرم‌افزار است. که دسترسی به رایانه‌ها و شبکه‌ها را تا زمان پرداخت غرامت، قفل می‌کند. مهاجمان اغلب ارزهای رمزنگاری شده را درخواست می‌کنند. چون ردیابی آن‌ها دشوارتر از روش‌های پرداخت سنتی است.

زمانی که باج افزارها بتوانند از طریق رمزارزها این غرامت را دریافت کنند، به راحتی قابل شناسایی نیستند. بنابراین می‌توانند فعالیت‌های خود را راحت‌تر پیش ببرند. اما وزارت دادگستری ایالات متحده در ماه ژوئن اعلام کرد اکثر وجوه اخاذی شده را بازیابی کرده است. 

صبح امروز اعلام شد که شرکت Chainalysis در تحقیقات خزانه داری ایالات متحده در مورد Suex کمک کرده است. این شرکت یک مجموعه‌ی تجزیه و تحلیل بلاک چین است. به گفته این شرکت، Suex صدها میلیون دلار دارایی رمزنگاری معمله کرده. این رمزارزها بیشتر بیت کوین و اتریوم بوده. همچنین بیشتر این رمزارزها از منابع غیرقانونی و پرخطر است.

Chainalysis می‌نویسد

 Suex به طور قانونی در جمهوری چک ثبت شده است. اما به نظر می‌رسد که در روسیه فعالیت می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که Suex در حال تبدیل ارز رمزنگاری شده خود به پول نقد در روسیه است. تا بتواند به جابجایی وجوه غیرقانونی کمک کند. ظاهراً Suex بیش از 50 میلیون دلار بیت کوین دریافت کرده است. این بیت کوین‌ها از آدرس‌هایی که توسط صرافی ارز دیجیتال سابق BTC-e، دریافت شد. اکنون مقامات آمریکایی به دلیل فعالیت‌های پولشویی آن‌ها را بستند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا تاکید می‌کند این نهاد مشکلی با مبادلات رمزارزها ندارد. و فعالیت آنها را مجاز می‌داند. اما معتقد است برخی صرافی‌ها معاملات مربوط به باج افزارها را تسهیل می‌کنند. که باید جلوی فعالیت آنها گرفته شود. یکی از راهکارهای مقابله با چنین صرافی‌هایی، تعیین جریمه‌های سنگین است. تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری شود. طی یکسال گذشته باج افزارها به زیرساخت‌های آمریکا حملات گسترده‌ای وارد کرده‌اند. یکی از آنها به خط لوله کولونیال پایپ لاین مربوط می‌شود.

 

منبع: decrypt.co

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا