آموزش راه اندازی گوگل ویس بر روی موبایل و کامپیوتر

سرویس گوگل ویس چیست ؟!

آموزش راه اندازی گوگل ویس بر روی موبایل و کامپیوتر: در پاسخ به سوال گوگل ویس چیست می توان اینگونه  پاسخ داد که گوگل ویس یک برنامه یا سرویس تماس رایگان می باشد. این سرویس امکان ارسال و دریافت پیام و حتی تماس صوتی را از طریق موبایل و کامپیوتر می دهد. به دلیل اینکه این سرویس بر بستر اینترنت می باشد می توانید یک VoIP ایجاد کنید.

از قابلیت های جذاب این سرویس می توان به اتصال یک یا چند گوشی به شماره گوگل ویس اشاره کرد. اگر از این سرویس استفاده می کنید درجریان باشید که این برنامه هم سابقه تماس های شما، پیام های صوتی، پیام خوش آمد پست صوتی از قبل ضبط شده ، مکالمات ضبط شده و داده های مربوط به حساب شما را نگهداری می کند.

گوگل ویس در دنیای سیستم‌های تلفن ابری یکی از بهترین‌ها است. گوگل ویس با خدمات ویژه و قیمت مقرون‌به‌صرفه خود فرصتی را برای شما فراهم می‌کند تا هر کجا که می‌روید تلفن خانه یا دفتر خود را همراه خود داشته باشید. در واقع، گوگل ویس ممکن است بهترین گزینه برای تلفن همراه شما نباشد، اما اگر کسی هستید که به دنبال راهی ارزان برای تهیه یک تلفن کاری هستید یا می‌خواهید جایگزینی برای تلفن خانه خود داشته باشید، این سرویس راهی عالی را پیش روی شما قرار می‌دهد.

آموزش راه اندازی گوگل ویس بر روی موبایل و کامپیوتر

دلایل محبوبیت سرویس گوگل ویس

این روزها خرید شماره مجازی گوگل ویس نه فقط در آمریکا بلکه در ایران و سایر کشورهای جهان نیز طرفداران بسیاری پیدا کرده‌است. از مهم‌ترین دلایل محبوبیت و مزایای این سرویس گوگل می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • امکان دسترسی به تماس‌ها و پیام‌ها از طریق دستگاه‌های مختلفی مانند گوشی همراه و لپ تاپ
  • قابلیت ثبت نام کردن و وریفای کردن اکثر سرویس‌ها مانند اپل آیدی و پی پال و …
  • عدم نیاز به پرداخت اشتراک ماهیانه و سالانه
  • امکان برقراری تماس و ارسال پیام به تمامی کشورها با استفاده از شارژ ارزی آن
  • امنیت بالا
  • دائمی بودن
  • پیش شماره +1
  • امکان ارسال پیام به صورت گروهی

 

Google Voice چگونه کار میکند؟

استفاده از گوگل ویس Google Voice بسیار ساده  است. برای استفاده از آن ابتدا وارد حساب کاربریGoogle Voice خود شوید سپس یک شماره تلفن  جدید ایجاد و شماره فعلی خود را وارد کنید. اکنون می توانید از شماره گوگل ویس خود استفاده کنید و تماس تلفنی  با هزینه خیلی کمتر برقرار کنید.

در واقع Google Voice یک شماره یونیک برای برقراری تماس، ارسال و  دریافت پیام و صندوق صوتی به شما اختصاص می دهد. از این سرویس می توان روی هر دستگاهی که قابلیت اتصال به اینترنت را دارد و درهرجایی چه در محل کار و چه در خانه استفاده کرد. برای برقراری تماس از طریقGoogle Voice باید به اینترنت متصل باشید. در واقع این سرویس گوگل بسیار شبیه جیمیل می باشد.

 

آموزش راه اندازی گوگل ویس بر روی موبایل و کامپیوتر: محدودیت‌های استفاده از گوگل ویس

پیش از اینکه به نحوه استفاده از گوگل ویس (Google Voice) و فعال سازی آن بپردازیم باید به این نکته اشاره کنیم که این سرویس تنها در آمریکا و همچنین کاربران G Suite در کشورهای کانادا، دانمارک، فرانسه، هلند، پرتغال، اسپانیا، سوئد، سوییس و بریتانیا قرار دارد. برای نصب و فعال سازی گوگل ویس (Google Voice) شما علاوه بر یک حساب گوگل به یک شماره‌تلفن همراه یا ثابت در آمریکا هم احتیاج دارید.

 

ساخت اکانت گوگل ویس با کامیپوتر

ساخت اکانت گوگل ویس نیز مانند ساخت سایر اکانت‌ها در سرویس گوگل به راحتی انجام می‌شود. تنها کافیست مراحل زیر را به درستی انجام دهید.

  • وارد سایت GoogleVoice شده و اکانت گوگل خود را وارد نمایید.
  • کد منطقه یا شهر خود را وارد کرده و در فهرست ظاهر شده، شماره تلفن مورد نظر خود را انتخاب کنید (وارد کردن کد منطقه به شما کمک می‌کند تا بتوانید شماره مورد نظر را سریع‌تر وارد کنید).
  • زمانی که کد را از طریق پیامک یا تماس صوتی دریافت کردید، آن در در نوار مربوطه خود وارد نمایید.
  • روی Verify کلیک کرده و سپس برای این که تماس‌ها به آن منتقل شود، روی گزینه Claim کلیک نمایید.
  • از شما خواسته می‌شود که 2 بار برای فعال کردن گوگل ویس بر روی Finish کلیک کنید.

 

ساخت اکانت گوگل ویس با گوشی همراه

  • برای ساخت اکانت گوگل ویس (Google Voice) در iPhone یا Android مراحل زیر را انجام دهید:
  • ابتدا اپلیکیشن گوگل ویس (Google Voice) را بر روی گوشی همراه (آندروید و آیفون) خود نصب کنید.
  • پس از اجرا شدن اپلیکیشن مشخص کنید که می‌خواهید شماره صوتی خود را به کدام حساب گوگل وصل کنید، سپس روی Continue کلیک کنید.
  • روی گزینه Search در گوشه پایین سمت راست کلیک کرده و شماره گوگل ویس خود را وارد نمایید.
  • کد منطقه یا شهر را وارد کرده تا شماره مورد نظر خود را سریع‌تر بتوانید وارد نمایید. سپس روی Select کلیک کنید.
  • بعد از تایید شماره انتخابی شما، روی Next کلیک کنید، سپس شماره تلفنی که می‌خواهید به گوگل ویس وصل شود را وارد نمایید.
  • کد ارسال شده به تلفن خود را وارد کرده و روی Verify کلیک کنید.
  • روی Claim برای وصل کردن شماره گوگل ویس به تلفن همراه خود کلیک کرده و سپس روی Finish کلیک نمایید.

 

استفاده از گوگل ویس در ایران چگونه است؟

همانطور که می‌دانید گوگل ویس شماره مجازی کشور آمریکا است که به صورت کاملا رایگان در اختیار شهروندان این کشور قرار می‌گیرد. از این رو کاربران آمریکایی که دارای حساب گوگل هستند به راحتی می‌توانند برای ساخت گوگل ویس اقدام نمایند. در واقع آن‌ها می‌توانند از شماره تلفن حقیقی و آمریکایی خود برای دریافت شماره گوگل ویس استفاده کنند. البته به هر شماره تنها یک گوگل ویس تعلق خواهد گرفت.

در طی چند سال اخیر با توجه به تحریم‌هایی که علیه ایران صورت گرفته است کاربران ایرانی امکان استفاده از خیلی از سایت‌ها و سرویس‌های مختلف را ندارند. به همین دلیل خیلی از کاربران ایرانی به دنبال خرید شماره‌های مجازی آمریکا مانند خرید شماره گوگل ویس هستند. کاربران با استفاده از این شماره مجازی می‌توانند در تمامی سایت‌ها و فروشگاه‌ها به خرید اینترنتی بپردازند.

این شماره‌ها در مقایسه با سایر شماره‌های مجازی دارای امنیت بالاتری هستند و شما می‌توانید از این شماره مجازی دائمی آمریکا (گوگل ویس) به راحتی به حساب خود دسترسی داشته باشید.

سخن نهایی

با خواندن این مقاله آموختید گوگل ویس (Google Voice) چیست و چگونه گوگل ویس خود را فعال کنیم. تمامی این ابزارها و اپلیکیشن‌ها برای راحت و سریع‌تر شدن کار کاربران می‌باشد. خدمات گوگل روز به روز در حال اضافه شدن، پیشرفت و توسعه می‌باشد و شما می‌توانید با استفاده از خدمات آن در راستای بهتر شدن کار و فعالیت خود قدم بردارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در گروه مهرگان آی تی در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا