سخت افزار مورد نیاز برای نرم‌افزارهای معماری

سخت افزار مورد نیاز برای نرم‌افزارهای معماری. ما سعی داریم در این مطلب با توجه به برنامه های ضروری دانشجویان معماری مانند (اتوکد، Revit، راینو، 3DS Max و غیره) بهترین سخت‌افزار را به دانشجویان و معماران معرفی کنیم .

خرید سخت افزار مورد نیاز برای نرم‌افزارهای معماری

خرید لپ تاپی که توانایی پاسخگویی به نیازهای یک دانشجوی معماری را داشته باشد، کار دشواری است. یک معمار به لپ تاپی نیاز دارد که بتواند کارهای بسیار بیشتری از میانگین نیاز معماران انجام دهد. در حال حاضر در طراحی معماری از نرم افزارهای مختلفی برای برطرف کردن نیازهای مختلف استفاده می‌شود.

بیشتر نرم افزارهای مورد نیاز معماران بسیار سنگین هستند. و در نتیجه برای انجام طراحی‌های معماری خود به یک لپ تاپ قدرتمند نیاز دارند. اگرچه بسیاری از لپ تاپ‌ها می‌توانند برنامه‌هایی مانند Revit یا 3DS Max  را اجرا کنند. اما نکته مهم این است که ممکن است عملکرد خوبی نداشته باشند.

سخت افزار مورد نیاز برای نرم‌افزارهای معماری

همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که وقتی برای مشاوره خرید بهترین لپ‌تاپ برای معماری به یک مغازه مراجعه می‌کنید فروشنده به طور کامل نیازهای برخی از دانشجویان معماری را نمی‌داند. در نتیجه توصیه می‌کند که یک کامپیوتر یا لپ تاپ با مشخصات پایین خریداری کنیم. این بدان معنی است که در آینده نه چندان دور به مشکل می‌خوریم. زیرا لپ‌تاپ در حد کار معماری نیست. اگر می‌خواهید یک لپ‌تاپ مناسب معماری خریداری کنید یک‌بار هزینه کنید و خیال خود را از بابت عملکرد لپ‌تاپ راحت کنید.

CPU (واحد پردازش مرکزی):

هر دانشجوی معماری یا معمار حرفه‌ای از نرم افزار قدرتمند CAD و Revit استفاده می‌کند. برای تهیه بهترین لپ‌تاپ برای معماری به حداقل پردازنده Intel Core i7 یا پردازنده AMD Ryzen 7 نیاز است. تا در حین انجام کارها و برنامه‌های مختلف با مشکل رو‌به‌رو نشود.

سخت افزار مورد نیاز برای نرم‌افزارهای معماری

GPU (واحد پردازش گرافیک):

سخت افزار مورد نیاز برای نرم‌افزارهای معماری  اگر می‌خواهید از نرم افزارهای گرافیکی سنگین مانند Rhino ،3ds Max ،ArchiCAD ،Revit یا Vectorworks استفاده کنید، به یک کارت گرافیک عالی نیاز دارید. استفاده از لپ‌تاپ ایده‌آل برای معماری حداقل یک پردازنده گرافیکی 4 گیگابایتی برای پردازش نیاز دارد.

RAM:

نرم افزارهای معماری قسمت عمده‌ای از RAM شما را تشکیل می‌دهند. مخصوصاً هنگام انجام چند کار همزمان و رندرهایی با کیفیت بالا. بنابراین ، رایانه ای با 16 یا 32 گیگابایت RAM ترجیح داده می‌شود. اگرچه 8 گیگابایت برای اکثر اهداف کافی است.

HDD یا SSD یا درایو هیبریدی:

پرونده‌های طراحی معماری اغلب به فضای قابل توجهی نیاز دارند. بنابراین هرچه فضای ذخیره سازی بالاتر باشد، وضعیت بهتری خواهید داشت. در تهیه سخت افزار مورد نیاز برای نرم‌افزارهای معماری SSD (Solid State Drive)  سریعتر و قابل اطمینان تر از یک هارد مکانیکی است. اما دارای برچسب قیمت بالاتری است. برای لذت بردن از مزایای SSD و HDD، توصیه می‌کنیم یک درایو هیبریدی تهیه کنید. برای عملکرد بهینه می‌توانید سیستم عامل و نرم افزار معماری را در SSD و سایر پرونده‌ها در HDD نصب کنید.

سخت افزار مورد نیاز برای نرم‌افزارهای معماری

اندازه صفحه نمایش و وضوح تصویر:

با توجه به جزئیات لازم، لپ تاپی با اندازه صفحه نمایش بین 15 تا 17 اینچ معمولاً برای ارائه معماری ضروری شناخته می‌شود. با این حال، اگر قابلیت حمل اولویت باشد، نمایشگرهای 13.3 و 14اینچی برای بیشتر کارهای طراحی معماری روزمره کافی هستند. یک نمایشگر با وضوح FHD (وضوح کامل کامل) برای بهترین لپ‌تاپ معماری کافی است. با این حال، وضوح بالاتر مانند UHD (وضوح فوق العاده بالا)، 4K یا 5K شما را برای آینده آماده می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در گروه مهرگان آی تی در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا