بهترین مادر برد گیمینگ کدام است؟

بهترین مادر برد گیمینگ کدام است؟

بهترین مادربردهای گیمینگ اقتصادی در بازار ایران کدام یک هستند؟

رایانه‌های مخصوص بازی همواره یکی از جذاب‌ترین مشخصات سخت افزاری را دارند و از جمله رایانه‌هایی هستند که در بازار ایران از فروش بالایی برخوردار است. با توجه به افزایش قیمت روز افزون قطعات کامپیوتری، این روزها خرید یک رایانه گیمینگ دشوار شده و مادربرد، به عنوان اصلی‌ترین قطعه سخت افزاری نیز از این قاعده مستثنی نیست.

اکنون با توجه به قیمت‌های کلانی که برای مادربردهای گیمینگ اعلام می‌شود چه باید کرد؟ آیا هنوز می‌توان یک رایانه مخصوص بازی تهیه کرد و هزینه گزافی پرداخت نکرد؟ پاسخ ما به شمااین است:بله.

ما درمقاله بهترین های مادر برد گیمینگ مطلب از مجله مهرگان آی‌تی بهترین مادربردهای مخصوص بازی اقتصادی را به شما معرفی خواهیم کرد که با مراجعه به سایت فروشگاهی ما می‌توانید یکی از این مادربردها را انتخاب و خریداری کرده و از خدمات طلایی پس از فروش آن بهره‌مند شوید. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

 

مادربرد ایسوس مدل Prime Z690-P wifi D5؛ قدرتمند، زیبا و اقتصادی

دلایل خرید

  • پشتیبانی از Wi-Fi 6 CNVi اینتل
  • نسل دوازدهم پردازنده‌های اینتل Core – Pentium – Celeron با سوکت LGA1700
  • پشتیبانی از مجموع 128 گیگابایت رم از نوع DDR5
  • چهار عدد اسلات DIMM
  • مقرون به صرفه

مادربرد ایسوس مدل Prime Z690-P wifi D5 به عنوان یک مادربرد گیمینگ با پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل معرفی و عرضه شده‌ است. این مادربرد دارای ظاهری ساده و در عین حال زیبا بوده و ویژگی‌های متعددی دارد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت. یکی از ویژگی‌های این مادربرد پشتیبانی از Wi-Fi 6 CNVi اینتل است.

با تمرکز بر طراحی، Prime Z690-P WIFI شامل یک PCB طرح دار سیاه و سفید، با هیت سینک‌های نقره‌ای ساده همراه با خطوط مورب است که با بقیه مدار چاپی کاملا مطابقت دارد.

هیچ نورپردازی فانتزی RGB LED در هیچ بخشی از برد ادغام نشده است، اما این مادربرد اقتصادی ایسوس شامل سه هدر RGB آدرس پذیر و دو هدر RGB Aura بوده تا کاربران بتوانند آن‌را به سلیقه و دلخواه خود اضافه کنند.

 

مادربرد ایسوس Prime Z690-P wifi D5 برای پشتیبانی از PCIe در مجموع پنج اسلات دارد که شامل یک اسلات تمام قد PCIe 5.0 x16، یک اسلات تمام قد PCIe 4.0 x4، دو اسلات تمام قد PCIe 3.0 x4 و یک اسلات PCIe 3.0 x1 کوچک‌تر است. برای ذخیره سازی نیز سه اسلات PCIe 4.0 x4 M.2 وجود دارد که یکی از این درایوهای SATA نیز پشتیبانی می‌کند.

مادربرد ایسوس Prime Z690-P WIFI دارای چهار درگاه SATA با زاویه مستقیم هستند که می‌توانند از آرایه‌های RAID ، 0، 1، 5 و 10 پشتیبانی کنند. ایسوس همچنین چهار اسلات حافظه را ارائه کرده است که می‌توانند تا DDR5-6000 را با ظرفیت ترکیبی تا 128 گیگابایت پشتیبانی کنند.

مادربرد Z690-P WIFI دارای یک Intel Wi-Fi 6 CNVi بوده و از دیگر امکانات آن می‌توان به یک USB 3.2 G2x2 Type-C، یک USB 3.2 G2 Type-A، دو USB 3.2 G1 Type-A و دو پورت USB 2.0؛ همچنین یک پورت Realtek RTL8125 2.5 GbE، یک پورت ترکیبی PS/2، و پنج جک صوتی 3.5 میلی‌متری و خروجی نوری S/PDIF با کدک صوتی Realtek ALC HD اشاره کرد.

مادربرد ایسوس مدل Prime Z690-P D4؛ همه کاره و زیبا

دلایل خرید

  • نسل دوازدهم پردازنده‌های اینتل Core – Pentium – Celeron با سوکت LGA1700
  • پشتیبانی از مجموع 128 گیگابایت رم از نوع DDR4
  • چهار عدد اسلات DIMM
  • مقرون به صرفه

مادربرد ایسوس مدل Prime Z690-P D4 نیز مانند Prime Z690-P wifi D5 به عنوان یک مادربرد گیمینگ با پشتیبانی از پردازنده‌های نسل ۱۲ اینتل معرفی و به فروش می‌رسد. این مادربرد فاقد پشتیبانی از Wi-Fi 6 CNVi بوده اما ویژگی‌های چشمگیری دارد که خرید آن برای هر گیمری یک گزینه اقتصادی ایده‌آل محسوب می‌شود.

مادربرد Z690-P شامل یک PCB طرح دار سیاه و سفید، با هیت سینک‌های نقره ای ساده با خطوط مورب است و هیچ نورپردازی فانتزی RGB LED در هیچ بخشی از برد ادغام نشده است، اما مانند Prime Z690-P wifi D5 شامل سه هدر RGB آدرس پذیر و دو هدر RGB Aura است.

مادربرد ایسوس Prime Z690-P D4 برای پشتیبانی از PCIe در مجموع شامل پنج اسلات شامل یک اسلات PCIe 5.0 x16، یک اسلات PCIe 4.0 x4، دو اسلات PCIe 3.0 x4 و یک اسلات PCIe 3.0 x1 کوچک‌تر است و برای ذخیره سازی نیز دارای سه اسلات PCIe 4.0 x4 M.2 بوده که یکی از این درایوهای SATA نیز پشتیبانی می‌کند.

مادربرد Z690-P D4 دارای چهار درگاه SATA با زاویه مستقیم بوده که می‌تواند از آرایه‌های RAID 0، 1، 5 و 10 پشتیبانی کند. ایسوس همچنین برای این مادربردگ گیمینگ اقتصادی خود چهار اسلات حافظه را ارائه کرده است که قادر به پشتیبانی از DDR4-5333 با ظرفیت ترکیبی تا 128 گیگابایت است.

این مادربرد گیمینگ همچنین دارای یک USB 3.2 G2x2 Type-C، یک USB 3.2 G2 Type-A، دو USB 3.2 G1 Type-A و دو پورت USB 2.0 و یک پورت Realtek RTL8125 2.5 GbE، یک پورت ترکیبی PS/2، و پنج جک صوتی 3.5 میلی‌متری و خروجی نوری S/PDIF با کدک صوتی Realtek ALC HD است.

مادربرد ایسوس مدل PRIME H610M-K D4؛ چند منظوره و همه فن حریف

دلایل خرید

  • پشتیبانی از مجموع 64 گیگابایت رم از نوع DDR4
  • دو عدد اسلات DIMM
  • اقتصادی
  • چند منظوره

اگر به دنبال یک مادربرد میان‌رده برای انجام کارهای روزانه و اداری خود هستید و قصد دارید اوقات فراغت خود را نیز با انجام یک بازی رایانه‌ای سپری کنید، ما به شما خرید مادربرد ایسوس مدل PRIME H610M-K D4 را از فروشگاه اینترنتی مهرگان آی‌تی پیشنهاد می‌کنیم.

اگرچه در نگاه اول این ظاهر این مادربرد نشان دهنده یک مادربرد مقرون به صرفه است اما نمی‌توان از طراحی کاربر پسند و متریال مناسب و کیفیت ساخت مطلوب آن صرف نظر کرد.

مادربرد H610M-K D4 فاقد هیت‌سینک و هیت‌پایپ‌های خنک کننده است اما با توجه به کیفیت ساخت مطلوبی که ارائه می‌کند از افزایش دما در ترافیک کاری بالا جلوگیری کرده و می‌توان گفت تا میزان قابل توجهی در این امر موفق است.

مادربرد چند منظوره ایسوس PRIME H610M-K D4 دارای دو اسلات رم از نوع DDR4 بوده و توانیی پشتیبانی از حداکثر میزان ظرفیت ۶۴ گیگابایت را دارد. همچنین یک اسلات PCIe 4.0 x16 نیز برای نصب کارت گرافیک در نظر گرفته شده است.

در بخش پنل پشتی هم می‌توان گفت در جایگاه یک مادربرد میان‌رده، تعداد درگاه‌های مناسب و متنوعی را شاهد هستیم که امکان اتصالی آسان با دستگاه‌های دیگر را فراهم کرده است.

کانکتورهایی که ایسوس برای این مادربرد اقتصادی خود در نظر گرفته شامل چهار عدد کانکتور SATA 3.0، یک عدد کانکتور M.2، کانکتور برق ۸ پین ATX و کانکتور برق اصلی ۲۴ پبن ATX است.

همچنین دارای یک عدد پورت PS/2، دو عدد USB 3.2 Gen 1، یک عدد پورت USB 2.0، یک عدد پورت LAN و سه عدد جک 3.5 میلی‌متری بوده که نیاز شما را در رابطه با انواع اتصالات خارجی برطرف می‌سازد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا