معرفی انواع هارددیسک Western Digital

معرفی انواع هارد دیسک Western Digital

معرفی انواع هارد دیسک Western Digital . برندهای متعددی در زمینه تولید هارد دیسک اینترنال و یا اکسترنال فعالیت می­کنند و یا دیگر در این زمینه فعالیت نمی­کنند. اما دو برند معروف و رقیب که بازارهای جهانی را در دست دارند، برندهای وسترن دیجیتال و سیگیت هستند. این دو برند محصولات خود را در ظرفیت­های متعددی تولید می­کنند. همچنین برای آنکه کاربران بتوانند به راحتی هارد متناسب با نیاز خود را تهیه کنند. علاوه بر ظرفیت اقدام به تولید هارد با نام مشخص و یا رنگ مشخص کرده­اند. برای نمونه کمپانی وسترن دیجیتال هاردهای خود را در رنگ بندی مختلف و سیگیت با نام­های مختلف طراحی و تولید کرده‌­اند. در ادامه به معرفی و کابرد برند محبوب وسترن دیجیتال میپردازیم.

پیش از آنکه به معرفی انواع هاردهای وسترن دیجیتال بپردازیم یادآوری می­کنم که هاردها به دو دسته اینترنال (هاردهایی که در داخل سیستم قرار می­گیرند) و هاردهای اکسترنال (هاردهای قابل حمل که با پورت به سیستم متصل می­شوند) تقسیم شده. و ما در این مقاله به معرفی هارد های اینترنال می­پردازیم. باما همراه باشید…

 

معرفی انواع هارد دیسک Western Digital (وسترن دیجیتال WD)

معرفی انواع هارد دیسک Western Digital  . شرکت وسترن دیجیتال (Western Digital) ، یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده تجهیزات ذخیره سازی و سخت افزار کامپیوتر در جهان است. این شرکت در تاریخ 23 آوریل 1970 توسط آلوین فیلیپس ، کارمند سابق شرکت موتورولا به عنوان General Digital تاسیس شد. تولیدات آنها در ابتدا شامل تجهیزات تست ماسفت بود. در سال 1971 نام این شرکت به وسترن دیجیتال تغییر داده شد. این کمپانی محصولات متعددی تولید می­کند. اما تولید هارد دیسک های خود را با سری Caviar شرکت وسترن دیجیتال که از معروف ترین هارد دیسک های بازار هستند، در سال 1991 آغاز کرد.

در حال حاضر کمپانی وسترن دجیتال هاردهای خود را با رنگ­های : سبز – آبی – مشکی – قرمز – بنفش – و طلایی در سراسر جهان به کاربران ارائه می­کند.

معرفی انواع هارد دیسک Western Digital وسترن دیجیتال سری سبز Green

معرفی انواع هارددیسک Western Digital

وسترن دیجیتال سری سبز Green در روانشناسی رنگ، رنگ سبز به نشان دهنده بهینه بودن و کم مصرف بودن یک محصول است. وسترن دیجیتال نیز به همین منظور از رنگ سبز برای بیان کم مصرف بودن، بی­صدا بودن و بهینه بودن هاردهای خود استفاده کرده است.

این سری از هاردهای وسترن دیجیتال برای ذخیره اطلاعات با حجم زیاد کاربرد دارد. و به دلیل سرعت پایین، برای کارهای محاسباتی و پردازشی سنگین به هیچ عنوان مناسب نیستند. این هاردها نسبت به سایر هاردهای وسترن دیجیتال از قیمت مناسبی نیز برخوردار است.

معرفی انواع هارد دیسک Western Digital وسترن دیجیتال سری آبی Blue

معرفی انواع هارددیسک Western Digital

وسترن دیجیتال سری آبی Blue  وسترن دیجیتال در سایت رسمی خود اعلام کرده که سری آبی هاردهای WD همان هاردهای اورجینال کمپانی است. برای درک بهتر باید توضیح دهیم که پیش از آنکه کمپانی هارهای خود را در رنگ بندی های مختلف ارائه کند، هاردهایی با رنگ آبی تولید می­شدند. این سری از هاردهای وسترن نیز برای ارهای روزمره مناسب هستند. سری آبی به نسبت سری سبز صدا و مصرف بیشتری دارد. اما دارای عملکردی بهتر نسبت به سرس سبز است. قیمت مناسبی داشته و اغلب هاردهای استفاده شده در لپ­تاپ یا ایکس­باکس از سری آبی هاردهای وسترن دیجیتال است.

وسترن دیجیتال سری مشکی Black

معرفی انواع هارددیسک Western Digital

در بازارهای جهانی معمولا از رنگ مشکی برای نشان دادن لوکس و پیشرفته بودن یک کالا استفاده می­شود. رنگ مشکی همواره بیانگر یک عملکرد خوب بوده. در عمل، هاردهای مشکی با هاردهای رده بالای آبی در یک سطح قرار دارند. اما هارد مشکی برای کارهای سریع­تر مانند بوت سریع ویندوز و اجرای سریع بازی­ها معرفی شده­اند. همچنین تفاوت­های دیگری نیز بین هاردهای سری آبی و مشکی وجود دارد. این تفاوت ­ها عبارتند از: میزان حافظه کش، سرعت چرخش دیسک و مدت زمان گارانتی اصلی.

وسترن دیجیتال سری قرمز Red

معرفی انواع هارددیسک Western Digital

سری قرمز هاردهای وسترن برای استفاده در شبکه NAS طراحی و تولید شده است. این هارد می­تواند به صورت شبانه روزی روشن بوده بدون آنکه آسیبی ببیند. این سریی از هاردهای وسترن به دو گروه WD Red  و WD Red Pro تقسیم میشوند. که سری Pro دارای حافظه کش بیشتر و سرعت چرخ دیسک بیشتری است.

وسترن دیجیتال سری بنفش Purple

معرفی انواع هارددیسک Western Digital

 سری بنفش برای سیستم­های مداربسته طراحی و تولید شده تا بتواند به صورت 24 ساعته، هفت روز هفته مشغول ذخیره سازی اطلاعات باشد. این سری از هاردهای دوسترن در دو نوع WD Purple که برای دوربین­های مداربسته ساده استفاده می­شود. و مدل WD Purple NV که در دوربین­های مداربسته تحت شبکه استفاده می­شود.

وسترن دیجیتال سری طلایی Gold

معرفی انواع هارددیسک Western Digital

سری طلایی برای استفاده در دیتا سنتر (مرکز حافظه) طراحی شده است. هاردهای مورد استفاده در دیتا سنترها باید سرعت و دقت بالایی داشته باشند. همچنین دربرابر گرما مقاوم بوده و لرزش و صدای کمی ایجاد کنند. تمامی ویژگی­های یاد شده در سری طلایی وسترن موجو است.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در گروه مهرگان آی تی در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا