راهنمای خرید لپ تاپ استوک

راهنمای خرید لپ تاپ استوک!

راهنمای خرید لپ تاپ استوک واژه استوک در ایران به خوبی شناسانده نشده و بسیاری از مردم آن را همان کالای دست دوم می‌دانند. هرچند کالای استوک یک نوع کالای دست دوم است اما تفاوت هایی دارد که در ادامه با آن آشنا می‌شویم.

بسیاری از فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای اروپایی و آمریکایی برای جذب مشتریان خود سیاست جالبی ارائه می دهند. مشتریان می توانند کالاهای خریداری شده را بعد از 30 روز بدون هیچ دلیلی به فروشگاه برگشت دهند. و به اختیار خود مبلغ را بازپس گیرند و یا معادل آن خرید نمایند.

این کالاها دیگر وارد پروسه ی فروش شرکت نشده و به نام استوک در انبار ذخیره می شوند و به صورت A,B,C,D درجه بندی می شوند. سپس به صورت عمده به فروش می رسند.

پس این کالاها یا اصلا کار نکرده اند یا اینکه نهایتا یک ماه کارکرد داشته اند. حال بسته به طرز استفاده مشتری قبلی و شرایط انبار، می توانند کاملا تمیز و نو یا دارای خط و خش و فرورفتگی باشند.

کالای استوک چیست؟راهنمای خرید لپ تاپ استوک نکات مهم برای خرید لپتاپ استوک

راهنمای خرید لپ تاپ استوک

راهنمای خرید لپ تاپ استوک هنگام خرید لپ تاپ استوک باید نکاتی را در نظر بگیرید و برخی از قطعات را تست کرده و از سلامت کار کرد آن ها اطمینان حاصل کنید. در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم

توجه به هارددیسک SSD

هارد دیسک SSD از مواردی است که باید تست شود. هارد ديسک SSD از مهمترين مواردی است که در هنگام خريد بايد در نظر گرفته شود. برای تست مناسب و سريع اس اس دی می توان از نرم افزارهايي مانند HD Sentinel استفاده کرد. با نمايش ساعت استفاده از هارد ديسک، می توانيد به زمان استفاده و روشن بودن نوت بوک نيز دست پيدا کنيد.

مانیتور و کارت گرافیک

در هنگام بررسی لپ تاپ های استوک با استفاده از کليد FN و کليدهای تنظيم نور نمايشگر، نور آن را کم زياد کرده و از سلامت آن مطمئن شويد. حداکثر 2 پيکسل سوخته در نمايشگر مورد قبول است اما بيشتر خير. بسياری از لپ تاپ های امروزی دارای دو کارت گرافيک هستند که اصطلاحا به آنها Optimus گفته می شود. جرای يک بازی برای تست کارت گرافيک دوم توصيه می شود. اين بازی را حداقل 10 الی 15 دقيقه در حالت اجرا نگاه داريد.

حافظه رم

ممکن است در لپ تاپ های استوک شاهد دو ماژول رم باشيم و در هنگام فروش يکی از آنها برداشته شود.با اطلاع از مدل کامل و دقيق آن را در اينترنت جستجو کرده و از مقدار واقعی رم مطلع شويد.

راهنمای خرید لپ تاپ استوک سیستم خنک کننده

سیستم های خنک کننده در لپ تاپ ها، در طولانی مدت نياز به سرويس دارند. برای اطمینان از سلامت اين قسمت می توانيد از نرم افزارهايي مانند GPU-Z و CPU-Z استفاده کنيد. سرعت بالای فن و دمای بالای قطعات نشان از يک خنک کننده ضعيف است که نياز به تعويض و يا سرويس دارد.

باتری و شارژر

از مهم ترین مواردی که باید از آن مطلع شوید، سلامت باتری لپ تاپ است. اگر هنگام استفاده از سیستم خود، متوجه شدید که باتری سریع شارژ خالی می کند، از فروشنده بخواهید تا یک باتری نو به شما تحویل دهد.

صفحه کلید و موس پد

برای اطمینان از سلامت صفحه کليد و موس پد می توان از نرم افزارهايي مانند PassMark KeyboardTest استفاده کرد. موس پد های قديمی در صورت اتصال رابط هاي ديگر مانند SATA و ATA دچار نقص فنی می شدند. لازم به توضیح است که خرابی اين قسمت از نوت بوک ها نسبتا شايع است.

توجه به پیچ ها

توجه به پیچ ها از نکات مهمی هستند که باید در هنگام خرید یک لپتاپ استوک درنظر بگیرید. پيچ هاي نوت بوک ها دارای يک قفل کلاژ دار هستند که برای اولين بار با پيچ گوشتي و با فشار مضاعف باز میشوند. معمولا درون محل قرار گيری پيچ ها شاهد رنگ نقره ای و آثار باز شدن بر روی پيچ هستیم که اين باز شدن به دليل ارتقاء قطعات لپ تاپ های استوک است.

توجه به پورت ها

پورت ها باید به دقت بازبینی بشوند. در بسياری از موارد پورت های لپ تاپ های استوک به درستي کار نمي کند. گاهی فروشنده ادعا می کند که پس از نصب ويندوز جديد و درايورها اين مشکل برطرف میشود. پورت هاي لپ تاپ ها قابل تعويض نيستند و به برد اصلي متصل هستند. در نتيجه از سلامت پورت ها مطمئن شويد. مهمترين آنها HDMI و USB است. تست و آزمايش درايو ODD يا همان DVD RW/ROM را فراموش نکنيد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در گروه مهرگان آی تی در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا