بهترین لپ‌تاپ‌ها برای برنامه نویسی

بهترین لپ‌تاپ‌ها برای برنامه نویسی . برنامه نویسی می‌تواند بسیار سرگرم کننده و درآمدزا باشد. اما شما برای آنکه بتوانید به راحتی به کار مشغول شوید به لپ‌تاپی نیاز دارید که ویژه کار شما طراحی شده باشد. داشتن لپ‌تاپ مناسب برای روشن کردن کد، سرعت کارها و فرایندها را افزایش می‌دهد. که به نوبه خود بهره‌وری را افزایش می‌دهد. برای دستیابی به نتایج مطلوب ، می‌بایست لپ‌تاپی را انتخاب کنید که ترکیبی عالی از اجرا، کارایی و قدرت پردازش باشد. مسئله اینجاست که صدها لپ‌تاپ مختلف برای انتخاب وجود دارد. اگرچه بسیاری از آنها امکان کدنویسی برنامه‌ها را برای شما فراهم می‌سازند، اما ممکن است بهترین گزینه برای نیازهای شما نباشند.

حتی اگر بودجه کافی برای خرید یک لپ‌تاپ کنار گذاشته باشد، باز هم درمی‌یابید که پیدا کردن یک لپ‎تاپ مناسب به‌ویژه برای برنامه‌نویسی دشوار است. شما در ابتدا باید بدانید چه فاکتورهایی جهت خرید لپ‌تاپی که برای نیازهای برنامه‌نویسی شما به عنوان یک توسعه دهنده وب، باید بررسی شود.

معرفی بهترین لپ‌تاپ‌ها برای برنامه نویسی

بهترین لپ‌تاپ‌ها برای برنامه نویسی

یکی از اولین مولفه‌هایی که باید در نظر بگیرید هارددیسک است. بسیاری از لپ‌تاپ‌های جدید به درایو SSD مجهز هستند که به درایو حالت جامد نیز معروف است. از نظر عملکرد ، SSD بسیار بهتر از یک هارد دیسک استاندارد است. زیرا در دسترسی به اطلاعات ذخیره شده با سرعت بسیار بهتری صورت می‌گیرد.

برای برنامه نویسی ، می‌توانید 256 گیگابایت حافظه SSD را در نظر بگیرید. این میزان ظرفیت کافی است اما می‌توانید از درایو استاندارد 1 ترابایتی نتایج بهتری بگیرید. هنگامی که می‌خواهید یک برنامه را برنامه ریزی کنید، سرعت بسیار مهم است. شما وقت زیادی را صرف پردازش  پرونده‌ها و پوشه‌های مختلف خواهید کرد. از آنجا که SSD می تواند با سرعتی بالا به اطلاعات دسترسی پیدا کند، دیگرمجبور نیستید زمان زیادی را در انتظار بارگیری پرونده ها هدر دهید. به دلیل سرعت بالای SSDها، این هارد برای یک برنامه‌نویس مناسب‌تر از هارد دیسک است.

با هر کلیکی که می‌کنید تا پرونده‌ای در رایانه شما باز شود، دیسک سخت باید میلیون‌ها بیت داده را پردازش کند. به همین دلیل بارگیری آن چند ثانیه طول می‌کشد. SSD اطلاعات را بسیار سریع‌تر از یک درایو استاندارد ذخیره و پردازش می‌کند.

بنابراین یک SSD استاندارد 1 ترابایتی بهترین گزینه برای هارد لپ‌تاپ ویژه برنامه‌نویسان است.

بهترین لپ‌تاپ‌ها برای برنامه نویسی

حافظه رایانه را می‌توان به عنوان دستیار دیسک سخت آن در نظر گرفت. که از اهمیت بسیاری برخوردار است. زیرا اطلاعاتی را که کامپیوتر شما برای عملکرد نیاز دارد ذخیره می‌کند. هنگام برنامه نویسی، حافظه نقش مهمی دارد زیرا همه برنامه‌ها، از RAM برای ذخیره دستورالعمل‌های عملیاتی استفاده می‎کنند.

پس از پایان نوشتن برخی از کدها، باید کد را به عنوان یک برنامه اجرا کنید. و رایانه شما با استفاده از RAM برای ذخیره دستورالعمل‌ها به برنامه می‌گوید چه کاری باید انجام دهد. شما می‌توانید حافظه را مانند یک سطل در نظر بگیرید که از آن برای نگهداری دستورالعمل‌های برنامه‌های نرم افزاری شما استفاده می‌شود. حافظه نیز از این جهت مهم است که به شما امکان می‌دهد چندین برنامه مختلف را به طور هم زمان اجرا کنید. و وقتی حافظه کافی داشته باشید، برنامه‌ها بدون دردسر اجرا می‌شوند.

مقدار مناسب حافظه برای لپ تاپ برنامه نویسی حدود 8 گیگابایت است. این میزان RAM برای یک برنامه نویس کافی است. اما در حالت ایده‌آل، باید مدلی را تهیه کنید که دارای 16 گیگابایت حافظه باشد. همچنین باید بدانید که انواع مختلفی از RAM وجود دارد. به عنوان مثال ، RAM DDR4 به عنوان یک فرکانس بالاتر عمل می‌کند، بنابراین بسیار سریعتر از RAM DDR1 است. عدد بالاتر سرعت بیشتری را به همراه دارد.

بنابراین یک RAM DDR4 با 16 گیگابایت حافظه، می‌تواند گزینه مناسبی برای لپ‌تاپ شما، به عنوان یک برنامه‌نویس باشد.

بهترین لپ‌تاپ‌ها برای برنامه نویسی

هنگام خرید بهترین لپ‌تاپ برای برنامه نویسی، باید بدانید که پردازنده از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است. مانند مغز درون سر شما، پردازنده نیز از هر جنبه عملکردی که کامپیوتر شما درگیر می‌کند، استفاده می‌کند. پردازنده مانند مغز برای رایانه شما است. پردازنده مرکزی وظیفه مدیریت میلیون‌ها بیت اطلاعات را بر عهده دارد. و اگر لپ تاپ شما پردازنده مرکزی خوبی نداشته باشد، سایر اجزای آن تقریباً بی‌فایده هستند. توان پردازنده در گیگاهرتز اندازه گیری می‌شود.

یک پردازنده جدیدتر ممکن است سرعت گیگاهرتز کمتری نسبت به پردازنده قدیمی داشته باشد. اما از نظر عملکرد می‌تواند بسیار برتر باشد. اگر می‌خواهید بهترین تجربه برنامه نویسی ممکن را داشته باشید، تهیه یک لپ‌تاپ با پردازنده i5 یا i7 را در نظر بگیرید. همه پردازنده‌ها دارای هسته پردازشی هستند و تعداد بیشتری هسته سرعت و عملکرد بهینه را ارائه می‌دهد. می‌توانید لپ‌تاپی انتخاب کنید که پردازنده اینتل یا پردازنده AMD جدیدتری داشته باشد.

بهترین لپ‌تاپ‌ها برای برنامه نویسی

هنگام خرید لپ تاپ برای برنامه نویسی، ویژگی قطعات بسیار مهم است ، اما بسیاری از کاربران تنها به همین موضوع بسنده می‌کنند. روند برنامه نویسی برنامه ها شامل نشستن طولانی مدت مقابل صفحه کامپیوتر است. به همین دلیل ویژگی‌های راحتی ضروری هستند. بهترین لپ‌تاپ برای کد گذاری باید از ویژگی‌های لازم برای راحتی کاربری برخوردار باشد.

 فشار کلیدهای کیبورد باید راحت باشد و صفحه نمایش باید آنقدر بزرگ باشد که خستگی چشم را کاهش دهد. برنامه نویسی با یک صفحه کوچک ممکن است دشوار باشد. زیرا در دیدن کاری که انجام می‌دهید مشکل خواهید داشت.

بهترین لپ‌تاپ‌ها برای برنامه نویسی

کارت گرافیک قطعه‌ای است که رایانه شما از آن برای مدیریت بازی‌ها و کارهای گرافیکی استفاده می‌کند. برای بیشتر برنامه نویسان و اغلب برنامه‌ها، کارت گرافیک اهمیت چندانی ندارد. در واقع شما باید بتوانید با یک کارت گرافیک رده پایین کنار بیایید. بیشتر پردازنده‌های جدید مانند پردازنده‌های i5 و i7 دارای گرافیک یکپارچه هستند. و اگرچه برای بازی‌های اختصاصی مناسب نیستند، اما برای اهداف برنامه‌نویسی مناسب هستند.

استفاده از گرافیک یکپارچه، هزینه کمی دارد و بنابراین می‌توانید برای پردازنده که اهمیت بالایی در برنامه‌نویسی دارد، بیشتر هزینه کنید. چنانچه که به کارت گرافیک اختصاصی نیاز داشته باشید، یک کارت گرافیک با یک یا دو گیگابایت حافظه ویدیویی مناسب است.

بهترین لپ‌تاپ‌ها برای برنامه نویسی

برای تعیین اهمیت دوام باتری، باید در نظر بگیرید که کجا قصد دارید از لپ‌تاپ خود استفاده کنید. بسیاری از برنامه نویسان متوجه می‌شوند که هنگام کار در محیط‌های ساکت و آرام می‌توانند تمرکز بهتری داشته باشند. به عنوان مثال ، شاید بخواهید کار خود را روی یک نیمکت آرام در پارک انجام دهید.

اگر می‌خواهید بیشتر وقت خود را در کنار پریز برق بگذرانید، پس عمر باتری نباید در اولویت باشد. با این حال ، اگر فکر می‌کنید زمان زیادی را صرف برنامه نویسی از منبع تغذیه استاندارد می‌کنید ، یک لپ‌تاپ با عمر باتری بیشتر قابل تأمل است.

راهنمای فوق، یک راهنمای کلی در رابطه با مواردی است که در هنگام خرید لپ‌تاپ باید به آن توجه کنید. لپ‌تاپ‌ با ویژگی‌های یاد شده در برندهای مختلف تولید و در برازار عرضه می‌شوند. انتخاب برند یک لپ‌تاپ، یک امر سلیقه‌ای بوده و چنانچه یک لپ‌تاپ تمام موارد یاد شده را داراباشد، برای کار برنامه‌نویسی شما مناسب است. و توفیری ندارد که از برند دل انتخاب کنید یا ام اس آی و یا….

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در گروه مهرگان آی تی در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا