معرفی ایرپاد و نسل‌های آن

معرفی ایرپاد و نسل‌های آن

معرفی ایرپاد و نسل‌های آن

معرفی ایرپاد و نسل‌های آن . ایرپاد، ایرباد بلوتوث بی‌سیم است که توسط اپل طراحی شده است. ایرپاد برای اولین بار در 7 سپتامبر 2016، و نسل دوم در مارس 2019 منتشر شدند. ایرپادها هدفون‌های بی‌سیم سطح اولیه اپل هستند که در کنار AirPods Pro و AirPods Max فروخته می‌شوند. این هدفون های بی‌سیم در عرض دو سال، تبدیل به محبوب‌ترین لوازم جانبی اپل شدند.

معرفی ایرپاد و نسل‌های آن . ایرپادها علاوه بر پخش صدا، دارای میکروفونی هستند که نویز پس زمینه و فیلتر شتاب سنج و سنسورهای نوری را قادر به تشخیص ضربه‌ها و قرارگیری در داخل گوش می‌کند. هنگامی که آن‌ها را از گوش خارج می‌کنید، باعث می‌شود مکث خودکار انجام شود.

معرفی ایرپاد و نسل‌های آن نسل اول

اپل اولین نسل ایرپادها را در 7 سپتامبر 2016 در رویداد ویژه اپل در کنار iPhone 7 و Apple Watch Series 2 اعلام کرد. اما تاریخ انتشار را به تأخیر انداخت. در 13 دسامبر 2016 ، اپل دریافت سفارشات آنلاین AirPods را آغاز کرد. آنها در فروشگاه‌های Apple، نمایندگی‌های مجاز اپل و حامل‌های منتخب در 20 دسامبر 2016 در دسترس بودند.

AirPods دارای پردازنده اختصاصی Apple W1 SoC است. که بهینه سازی مصرف باتری و همچنین بلوتوث 4.2 و اتصالات صوتی را کمک می‌کند. عملکردهای اتصال پیشرفته W1 به دستگاه‌هایی با سیستم عامل iOS 10 ، macOS Sierra ، watchOS 3 یا نسخه‌های بالاتر نیاز دارد. همچنین می‌توانند هنگام اتصال به هر دستگاهی که از بلوتوث 4.0 یا بالاتر پشتیبانی می‌کند، از جمله لپ‌تاپ‌های Windows و دستگاه‌های Android، به عنوان هدفون بلوتوث استاندارد عمل کنند.

دو میکروفون در داخل هر ایرپاد وجود دارد که یکی از آنها در سطح گوش به سمت بیرون و دیگری در پایین ساقه قرار دارد. وزن هر ایرپاد 0.14 اونس (4.0 گرم) و وزن شارژ آن 1.34 اونس (38 گرم) است. ایرپادها قادر به شارژ حدود 5 ساعت هستند. شارژ آن‌ها به مدت پانزده دقیقه در کیس به مدت سه ساعت زمان گوش دادن را می‌دهد. قاب شارژ 24 ساعت از کل زمان استفاده را فراهم می‌کند. در حین برچیدن کامل، مشخص شد که هر ایرپاد دارای باتری 93 میلی وات ساعت در ساقه خود است. در حالی که مورد شارژ شامل 1.52 وات ساعت یا 398 میلی آمپر ساعت باتری 3.81 ولت است.

شماره مدلهای ایرپاد نسل اول A1523 و A1722 است. تولید نسل اول AirPods در 20 مارس 2019 ، پس از انتشار نسل دوم متوقف شد.

معرفی ایرپاد و نسل‌های آن نسل دوم

   معرفی ایرپاد و نسل‌های آن نسل دوم

اپل نسل دوم AirPods را در 20 مارس 2019 اعلام کرد. آنها طراحی مشابه نسل اول دارند. اما دارای ویژگی‌های به روز شده هستند. آن‌ها شامل یک پردازنده H1 هستند که از هندزفری “Hey Siri”، اتصال بلوتوث 5 پشتیبانی می‌کند. اپل همچنین ادعا می‌کند 50 درصد زمان مکالمه بیشتر و زمان اتصال سریعتر دستگاه است. ویژگی “اعلام پیام با Siri” در iOS 13.2 اضافه شد، که به کاربر اجازه می‌دهد پیام‌های متنی را به Siri دیکته کند.

نسل دوم ایرپادها را می‌توان با همان کیف شارژ نسل اول خریداری کرد. یا با قیمت اضافی همراه با قاب شارژ بی‌سیم، که می‌توان از شارژرهای Qi استفاده کرد. قاب شارژ بی‌سیم را می‌توان جداگانه خریداری کرد و با ایرپادهای نسل اول سازگار است. چراغ نشانگر شارژ را به قسمت بیرونی کیس منتقل می‌کند.

شماره مدل های ایرپاد نسل دوم A2032 و A2031 است.

مشخصات فنی

AirPods با هر دستگاهی که از بلوتوث 4.0 یا بالاتر پشتیبانی می‌کند ، از جمله دستگاه‌های Android و Windows سازگار است. اگرچه برخی از ویژگی‌ها مانند جابجایی خودکار بین دستگاه‌ها فقط در دستگاه های Apple با استفاده از iCloud در دسترس هستند.

نسل اول ایرپادها کاملاً با مدل های iPhone ، iPad و iPod touch با iOS 10 یا بالاتر، مدل‌های Apple Watch با watchOS 3 یا بالاتر و مدل‌های Mac با macOS Sierra یا بالاتر سازگار هستند.

نسل دوم ایرپادها با دستگاه‌هایی که از iOS 12.2 یا بالاتر ، macOS Mojave 10.14.4 یا بالاتر و watchOS 5.2 یا بالاتر استفاده می‌کنند کاملاً سازگار هستند.

پشتیبانی

باتری های لیتیوم یونی در ایرپاد می‌توانند با گذشت زمان تخریب قابل توجهی داشته باشند.  اپل برنامه‌ای برای سرویس باتری‌ها و خرید ایرپادهای جداگانه و قاب‌های شارژ دارد. جایگزینی یک یا هر دو ایرپاد یا قاب شارژ با AppleCare+ قیمت کمتری نسبت به بدون آن دارد. اپل سرویس باتری را به صورت رایگان با AppleCare+ و بدون پرداخت هزینه ارائه می‌دهد. با این حال، این فقط یک سرویس جایگزین است، زیرا باتری‌های AirPods قابل جدا شدن نیستند.

ایرپادها دارای سیستم عامل قابل ارتقا هستند. سیستم عامل اصلی آن نسخه 3.3.1 بود. در فوریه 2017 ، اپل نسخه 3.5.1 ، .3.7.2 را در مه 2017 و سپس 6.3.2 را در 26 مارس 2019 منتشر کرد. در ژوئیه 2019 ، نسخه 6.7.8 منتشر شد و 6.8.8 در سپتامبر 2019 به دنبال آن آمد. در ژوئن 2020 ، سیستم عامل 2D15 (G2) منتشر شد. در سپتامبر 2020 ، سیستم عامل 3A283 (G2 و Pro) و در آوریل 2021 ، سیستم عامل 3E751 منتشر شد. AirPods به طور خودکار از طریق سرویس iCloud اپل همگام سازی می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد منابع صوتی را به سایر دستگاه‌های پشتیبانی شده متصل به یک Apple ID تغییر دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در گروه مهرگان آی تی در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا