صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند تاشو چگونه کار می‌کنند؟

صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند تاشو چگونه کار می‌کنند؟ : صفحه نمایش تاشو گوشی‌های هوشمند، از جدیدترین فناوری‌های ساخت گوشی تلفن همراه است. یک صفحه نمایش تاشو این امکان را به شما می‌دهد که از یک صفحه نمایش بزرگ بهرمند بوده و با تا کردن، آن را قابل خمل کنید.

اولین گوشی هوشمند تاشوی تجاری موجود در جهان، Royole Flexpai بود که در سال 2018 عرضه شد. شرکت‌های دیگری مانند سامسونگ، موتورولا و هواوی همزمان، گوشی‌های تاشو خودد را وارد بازار کردند.

تکنولوژی ساخت صفحه نمایش های تاشو

مزایای صفحه نمایش گوشی هوشمند تاشو

معایب صفحه نمایش گوشی های هوشمند تاشو

آیا صفحه نمایش‌های تاشو آینده گوشی‌های هوشمند هستند؟

یک صفحه نمایش گوشی هوشمند تاشو چگونه کار می‌کند؟

پذیرفتن ایده یک صفحه نمایش تاشو سخت است، زیرا صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند معمولاً از چندین لایه شیشه (عمدتاً انعطاف ناپذیر) ساخته شده‌اند. با این حال، نمایشگرهای تاشو اکنون به دلیل استفاده از یک فناوری نمایشگر منعطف، کار می‌کند. این قابلیت به کمک فناوری Organic Light Emitting Diode (OLED) که در اطراف صفحه نمایش قرار دارد، امکان پذیر شده است.

صفحه نمایش‌های OLED از مواد آلی ساخته شده‌اند که با عبور الکتریسیته از آن‌ها نور ساطع می‌کنند. آن‌ها برای عملکرد، نیازی به نور پس زمینه ندارند و در نتیجه می‌توان آن‌ها را به اندازه کافی نازک کرد تا جایی که انعطاف پذیر شوند و اساس صفحه نمایش‌های انعطاف پذیر را تشکیل دهند.

نمایشگرهای OLED منعطف مدتی است که در دسترس هستند. گوشی‌های پرچمدار قدیمی‌تر مانند آیفون X و سری گلکسی اج سامسونگ دارای نمایشگرهای انعطاف‌پذیر هستند، اما این فناوری تنها برای ایجاد لبه‌های خمیده به دستگاه‌ها استفاده می‌شود.

اکنون، فناوری صفحه نمایش انعطاف پذیر فراتر از اینکه اجازه می‌دهد صفحه نمایش فقط لبه‌های خمیده داشته باشد، بهبود یافته و صفحه نمایش‌هایی را می‌سازد که می‌توانند تا شوند.

صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند تاشو چگونه کار می‌کنند؟

تکنولوژی ساخت صفحه نمایش های تاشو

همیشه تصور می‌شد که شیشه سفت و محکم است. یعنی با خم شدن ترک می‌خورد. به همین دلیل است که تمام صفحه نمایش‌های تاشو نسل اول از پلیمرهای پلاستیکی ساخته شده‌اند.

در حالی که سبک وزن و انعطاف‌پذیری آن‌ها، پلیمرها را به اولین نقطه مورد نیاز برای تولیدکنندگان صفحه‌نمایش تاشو تبدیل کرده است. اما مشخص شده است که در مقایسه با صفحه‌نمایش‌های شیشه‌ای، بیشتر در معرض لک و خراش هستند.

در 11 فوریه 2020، سامسونگ با انتشار Galaxy Z Flip، اولین گوشی هوشمند تاشو که دارای صفحه نمایش شیشه‌ای واقعی است، آنچه را «جهشی از صفحه نمایش‌های پلیمری به فناوری شیشه‌های فوق نازک» نامید، به حقیقت تبدیل کرد.

Samsung Galaxy Z Flip همچنان دارای یک لایه پلاستیکی نرم و قابل کشش در قسمت بالایی است. با این حال، صفحه نمایش، از شیشه ساخته شده است.

مزایای صفحه نمایش گوشی هوشمند تاشو

صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند تاشو دارای مزایای زیادی هستند؛ مزایایی از قبیل:

محافظت بهتر از صفحه نمایش

اکثر گوشی‌های تاشو موجود در بازار به سمت داخل تا می‌شوند و صفحه نمایش آن‌ها در صورت تا شدن پوشیده می‌شود. این قابلیت باعث محافظت بهتر از صفحه نمایش می‌شود، زیرا پوشش بدنه آن از صفحه نمایش در برابر ضربه‌های احتمالی محافظت می‌کند.

نمایش رنگ های زنده

در کناره‌های این صفحه نمایش‌ها از فناوری OLED استفاده شده است. این بدان معناست که آن‌ها کیفیت تصویر بهتری را نسبت به اکثر تلفن‌های هوشمند موجود امروزی ارائه می‌دهند.

صفحه نمایش‌های OLED منعطف کنتراست بهتر، روشنایی بالاتر، نرخ تازه سازی سریع تر و مصرف انرژی کمتری را در مقایسه با یک دستگاه LCD با اندازه صفحه نمایش مشابه ارائه می دهند.

صفحه نمایش های بزرگ قابل حمل

کاربران تلفن های هوشمند اکنون از دستگاه های خود برای انجام کارهایی استفاده می کنند که قبلا فقط با رایانه امکان پذیر بود. این روند الهام بخش اندازه صفحه نمایش بزرگتر برای گوشی ها و همچنین معرفی تبلت ها است.

پیش از این، اندازه صفحه نمایش بزرگتر به معنای دستگاه‌های بزرگتر بود. اما با استفاده از صفحه نمایش تاشو، کاربران می‌توانند صفحه نمایش‌های بزرگ‌تری را بدون به خطر انداختن قابلیت حمل داشته باشند.

چندوظیفه ای

تا به امروز کسی را ندیده‌ایم که دوست نداشته باشد با تفلن همراه خود، همزمان چند کار را انجام دهد. صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند تاشو امکان انجام چند کار را فراهم می‌کند.

شما می‌توانید حداکثر سه صفحه نمایش را به طور همزمان داشته باشید. اندازه صفحه نمایش بزرگ آن‌ها تضمین می‌کند که برای کار با این صفحات نمایش، نیاز به زوم کردن نداشته و به سلامت چشمان شما آسیبی نخواهد رسید.

بهره وری

اجرای سه برنامه به صورت همزمان بر روی یک صفحه نمایش به اندازه تبلت می‌تواند به طور بالقوه برای افرادی که از گوشی‌های هوشمند خود برای کار استفاده می‌کنند، بازی را تغییر دهد. به عنوان مثال، می‌توانید در یک جلسه زنده در یک برنامه حضور داشته باشید و به طور همزمان از یک برنامه دیگر یادداشت برداری کنید.

معایب صفحه نمایش گوشی های هوشمند تاشو

صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند تاشو شگفت‌انگیز هستند، اما بدون معایب نیستند. بیایید به برخی نگرانی‌ها در مورد صفحه نمایش گوشی هوشمند انعطاف پذیر نگاه کنیم.

هزینه

گوشی‌های هوشمند تاشو در مقایسه با گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌های معمولی با ویژگی‌های مشابه گران هستند. قیمت سامسونگ گلکسی فولد در زمان عرضه حدود 2000 دلار بود، در حالی که یک گوشی هوشمند معمولی با مشخصات مشابه کمتر از نیمی از این قیمت قیمت دارد.

عمر صفحه نمایش

از آنجایی که این دستگاه‌ها مرتباً باز و بسته می‌شوند، این احتمال وجود دارد که صفحه نمایش با گذشت زمان از بین برود.

همچنین تفاوت زیادی در تعداد تا شدن‌ها وجود دارد که یک گوشی هوشمند تاشو قبل از اینکه از کار بیفتد می‌تواند تحمل کند. در آزمایشی که توسط CNET انجام شد، Samsung Galaxy Fold قبل از شکستن 120000 دور تا شدن را دوام آورد، در حالی که Motorola Razr فقط 27000 بار تا شد.

حجیم بودن

کاربران گوشی‌های هوشمند دستگاه‌های قابل حمل می‌خواهند. اما قابلیت حمل فراتر از عرض است. یک گوشی هوشمند تاشو روی خود تا می‌شود و دستگاه را حجیم و دو برابر یک گوشی استاندارد ضخیم تر می‌کند.

آیا صفحه نمایشهای تاشو آینده گوشی‌های هوشمند هستند؟

صفحه نمایش‌های انعطاف پذیر بزرگترین نوآوری در تولید گوشی‌های هوشمند است. اما تردیدهایی وجود دارد که به جریان اصلی طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند تبدیل شوند. اکثر منتقدان به هزینه بالای تولید را نقطه ضعف این صفحه نمایش‌ها می‌دانند.

با این حال، بسیاری نیز معتقد هستند که گوشی‌های هوشمند تاشو، طرح آینده گوشی‌ها هستند. گوشی‌های هوشمند انعطاف‌پذیر یک مشکل واضح را حل می‌کنند: توانایی داشتن صفحه نمایش دو برابر بزرگتر از تلفن، که نیاز به خرید جداگانه تلفن و تبلت را از بین می‌برد.

وقتی صحبت از قیمت بالای آن‌ها باشد، باید خاطرنشان کرد که تاریخ بارها ثابت کرده است که با فراگیر شدن یک فناوری، قیمت‌ها پایین‌تر می‌آیند. این به این معنی است که می‌توانید انتظار داشته باشید که قیمت گوشی‌های هوشمند تاشو با بهتر شدن فناوری و همه‌گیری آن، کاهش یابد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید مانیتور با کارشناسان ما در مهرگان آی تی در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا