انواع گارانتی هارد دیسک

انواع گارانتی هارد دیسک

 

آشنایی با انواع گارانتی هارد دیسک  . در ابتدا پیش از آنکه به طور تخصصی در مورد هار و عملکرد آن بپردازیم بهتر است با انواع ارائه هارد در بازار ایران توضیح مختصری داده تا هنگام خرید هارد دچار سردگمی نشوید. با ما همراه باشید…

اگر به یکی از فروشگاه­های اینترنتی فروش قطعات کامپیوتری یا یکی از فروشگاه­های فعال در این زمینه مراجعه کنید با کمی دقت متوجه خواهید شد تمامی برندهای ارائه شده در چهار دسته قرار می­گیرند.

  1. هاردهای New که در اصطلاح به آن هاردهای گارانتی اصلی می­گویند
  2. هاردهای Refer که درواقع هاردهای تعمیر شده هستند
  3. هاردهای Pull که سالم بوده و هیچ­گاه تعمیر نشده اما کارکرد دارد
  4. هاردهای Recertifiedیا هاردهای بازبینی شده

سوال اصلی اینجا پیش می­آید که چهار دسته فوق چه تفاوتی با یکدیگر دارد؟ دانستن این تفاوت­ها چه کمکی به خرید شما می­کند؟ در ادامه شما را با تعاریف فوق آشنا می­کنیم: آشنایی با انواع گارانتی هارد دیسک

 انواع گارانتی هارد دیسک : هاردهای New

انواع گارانتی هارد دیسک

این هاردها، هاردهایی هستند که در اصطلاح به آن هاردهای گارانتی اصلی می­گویند. یعنی تا کنون کار نکرده، تعمیر نشده و مستقیم از کارخانه توسط نمایندگی­های آن در سراسر دنیا پخش و به دست شما رسیده. برای آنکه تشخیص دهید که هارد گارانتی اصلی شما واقعا کار کرده و یا تعمیر شده نیست دقت کنید که تمام ویژگی­های مندرج بر روی لیبل هارد با کارت گارانتی هم­خوانی داشته باشد. و مهم­تر آنکه تاریخ تولید و گارانتی آن به روز باشد. مثلا در سال 2021 هارد شما نباید تولید 2018 یا 2019 باشد. همچنین گارانتی باید گارانتی خود کمپانی تولید کننده باشد نه شرکت یا مجموعه فروش.

هاردهای New یا گارانتی اصلی این اطمینان را به شما می­دهد که هارد شما طول عمر بالایی داشته و تا کنون هیچ استفاده­ای از آن نشده.

 انواع گارانتی هارد دیسک : هاردهای Refer

انواع گارانتی هارد دیسک

این هاردها، هاردهایی هستند که تعمیر شده ­اند. تعمیرکار تمام تلاش خود را کرده است تا هاردی که پس از استفاده خراب شده است را دوباره برای کارردن احیا کند. این هاردها در حین تعمیر ممکن است از میزان ظرفیتشان کاسته شده باشد . برای نمونه، ممکن است ظرفیت یک هارد 2 ترابایت به 1 ترابایت تقلیل پیدا کند. تعمیرکار با تعمیر ماژول یا فریم­ور و… این­هاردها را مجدد برای سیستم آماده می­کند. شایان ذکر است که این هاردها ممکن است در هرجایی از دنیا تعمیر شده باشد. و توسط تجار و وارد کنندگان قطعات کامپیوتری وارد شده و با گارانتی شرکتی در اختیار شما قرار می­گیرد.

هاردهای تعمیر شده هاردهایی هستند که هرگز به اندازه هاردهای گارانتی اصلی دارای طول عمر بالایی نیستند. چراکه پیش­تر از آن استفاده شده و یک بار تحت تعمیر قرار گرفته­ اند. این­هاردها فاقد گارانتی کمپانی بوده و با گارانتی شرکتی در اختیار شما قرار می­گیرد.

انواع گارانتی هارد دیسک : هاردهای Pull

انواع گارانتی هارد دیسک

این هاردها، هاردهایی هستند که کارکرد دارند اما سلامت آن تایید شده است. یعنی این­هاردها قبلا استفاده شده اما هرگز نیازی به تعمیر نداشته­اند. قاعدتا این هاردها بین دو هاردی که در بالا ذکر آن رفت قرار می­گیرند. از طرفی کارکرد دارند و مانند هاردهای New پک نیستند. و از طرفی دیگر تعمیر نشده و در دسته هاردهای ریفر قرار نمی­گیرند. بنابراین از لحاظ کیفیت و طول عمر هارد نیز چیزی بین دو مورد فوق هستند. این هاردها نیز گارانتی اصلی کمپانی را نداشته و با گارانتی شرکتی در اختیار شما قرار داده می­شوند اما می­توانید با خاطری جمع از اینکه هارد هرگز تعمیر نشده از آن استفاده کنید.

شایان ذکر است که اغلب هاردهای داخل کشور از نوع هاردهای Pull هستند.

 هاردهای Recertified

انواع گارانتی هارد دیسک

این هاردها، هاردهایی هستند که در چرخه تولید از یک یا دو آزمایش رد شده­اند. این هادرها دارای گارانتی اصلی کمپانی تولید کننده هستند اما کمپانی بر روی این هاردها یک لیبل به منظور توضیح Recertified قرارداده است. برخی از کمپانی­های تولیدکننده مانند کمپانی خوش نام سیگیت بر روی دیواره سیاه رنگ هاردهای Recertified خود، این عبارت را با رنگ زرد درج کرده است. این دسته از هاردها اگرچه از یک مرحله تست رد شده و مورد بازبینی مجدد قرار گرفته­اند اما به مراتب عمر و کارایی بهتری نسبت به هاردهای تعمیر شده و یا Pull دارند.

اطلاع از نوع هارد ارائه شده به شما کمک می­کند تا بسته به میزان کارایی و دوام مورد نظر، هارد مناسب سیستم خود را انتخاب کنید. همچنین اطلاعات فوق به شما کمک می­کند تا بدانید هارد خریداری شده تا چه میزان از گارانتی و طول عمر مفید برخوردار است. قبل از شما از آن استفاده شده یا خیر. هارد تعمیر شده یا خیر. با این اطلاعات می­توانید بسته به حساسیت کار خود، اکنون انتخاب کنید که کدام هارد برای کار شما مناسب است.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در گروه مهرگان آی تی در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا